سلامت خانواده

عوامل اصلی رسوب کلسیم در عروق قلب

به گزارش خبرآنلاین، دکتر مسعود قاسمی با اعلام این خبر افزود: این فناوری جدید کمک بزرگی به بیمارانی است که در معرض خطر جراحی قلب باز هستند و از طرفی در صورت باز نشدن رگ های آنها در معرض خطر هستند. از حملات قلبی و مغزی گرفتن

وی خاطرنشان کرد: مته مخصوص (الماس چرخان) رسوب کلسیم در رگ ها را بدون نیاز به جراحی از بین می برد و نتیجه این روش جدید به مراتب بهتر از روش های قدیمی است و باعث عمل استنت گذاری (فنجره) با موفقیت بیشتری داشته باشند و از جراحی باز برای برخی بیماران خودداری کنند.

دکتر قاسمی با ابراز خرسندی از اینکه نسل جدید روتابلاتور (نوعی مته مخصوص) که رگه های رسوب شده با کلسیم را با مته الماس خراش می دهد، با استفاده از فناوری های تک ساخته شده است و افزود: فناوری نوظهور کار می کند. تنها دو سه ماه پس از ظهور آن در کشورهای پیشرفته جهان وارد ایران شد.

وی ادامه داد: به کمک این روش جدید، چندی پیش عملیات برداشتن رسوبات کلسیم از عروق کرونر بر روی بیمار 67 ساله دیابتی با موفقیت انجام شد. و چهارمین کنگره جدید قلب و عروق ارائه خواهد شد.

رئیس بیست و چهارمین کنگره جدید قلب و عروق علل رسوب کلسیم در عروق کرونر وی جدای از ریشه ژنتیکی سبک زندگی ناسالم را برشمرد و اظهار داشت: چاقی، دیابت، چربی و فشار خون و استعمال دخانیات. یکی از عوامل ایجاد این رسوبات است که در صورت عدم درمان به موقع منجر به سکته می شود.

مژده مزشی دبیر اجرایی این کنگره نیز گفت: بیست و چهارمین کنگره جدید قلب و عروق به همت انجمن تصلب شرایین ایران به مدت چهار روز از تاریخ 27 لغایت 30 شهریور ماه سال جاری با حضور اساتید، محققین، پژوهشگران، پزشکان و متخصصان علوم پزشکی برگزار می شود. متخصصان برجسته داخلی قلب و در خارج از کشور برگزار می شود.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا