سلامت خانواده

لزوم پوشش بیمه ای آموزش دیابتی ها / اشتباه شورای عالی بیمه – خبرگزاری مهر ایران و جهان

علیرضا استقامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تحت پوشش بیمه قرار دادن داروهای خوراکی مورد نیاز بیماران دیابتی یک اصل غیرقابل انکار است چرا که هزینه تهیه داروهای جدید خوراکی برای بسیاری از بیماران سخت است و به همین دلیل توان پرداخت آن را ندارند. مقدار کافی دارو تهیه کنید.

وی افزود: از سوی دیگر موضوع مهم دیگری نیز وجود دارد که به طور مستقیم به بحث داروهای خوراکی بیماران دیابتی مربوط نمی شود، اما مشخص است. بسته نشد چرا مختلط است و آن نیاز به آموزش کلی بیماران است.

تسگامی ادامه داد: یکی از مهمترین پایه های مراقبت از فرد دیابتی مقوله آموزش است که معمولا هزینه بر است و بیماران در این زمینه نیاز به حمایت مالی دارند.

وی افزود: به انجمن دیابت افتخار می کنم گبرک من حاضرم که با انجمن دیابت ایران به صورت مشترک اقدام کنیم. آنچه ما از شورای عالی بیمه درخواست کردیم این است که موضوع آموزش را به رسمیت بشناسد زیرا زمان صرف شده برای آموزش مانند سرمایه گذاری است.

تستگامی گفت: متأسفانه درخواست ما مبنی بر گنجاندن آموزش زیر پوشش بیمه در شورای عالی بیمه تفسیر نادرستی شد. و تصویب شد که اگر کسی می خواهد برای درمان از قرص دیابت استفاده کند باید آموزش ببیند در صورتی که برای این کار نیازی به آموزش به معنای برگزاری دوره رسمی نیست. از آنجا که پزشک برای تجویز داروهای خوراکی، در رابطه با آموزش های لازم را در مورد نحوه صحیح مصرف دارو به بیمار ارائه دهید. مثل مریض بودن سر کلاس نیست در رابطه با یاد بگیرید که قرص بخورید و سپس پوشش بیمه ای برای این داروها بگیرید موضوع به آموزش ها را انجام دهید.

وی افزود: این مصوبه با وجود مکاتبات و پیگیری های انجام شده همچنان پابرجاست و اصلاح نشده است و ادامه این روند چالش ها و مشکلات زیادی را برای بیماران و پزشکان ایجاد کرده است.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم تاکید کرد: درخواست خاص ما این است که تصمیم گیران در این زمینه به خواسته اولیه برگردند که بسیار واضح است. از یک سو آموزش افراد دیابتی تحت پوشش بیمه قرار گیرد و از سوی دیگر در رابطه با استفاده از داروهای جدید که قیمت بالاتری دارند باید لغو شود و با پوشش داروهای خوراکی شرایطی فراهم شود تا بیمار با حمایت بیمه ای و آسودگی خاطر به دارو دسترسی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا