سلامت خانواده

عسل مانوکا می تواند به درمان سرطان سینه کمک کند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار شماتا سال 2022، تقریباً 2.3 میلیون زن در سراسر جهان به سرطان سینه مبتلا خواهند شد و این سرطان دومین سرطان شایع در جهان است.

حدود 80 درصد از تمام تشخیص های سرطان پستان گیرنده استروژن مثبت (ER-مثبت) هستند. این بدان معناست که سلول های سرطان سینه حاوی گیرنده هایی هستند که به هورمون استروژن متصل می شوند و ممکن است برای رشد به استروژن نیاز داشته باشند.

گزینه های درمانی فعلی موجود برای سرطان سینه ER مثبت شامل جراحی، شیمی درمانی، پرتودرمانی و هورمون درمانی است.

مطالعات گذشته همچنین داروهای مکمل و جایگزین را برای کمک به درمان سرطان سینه مثبت ER، از جمله مکمل‌ها، نشان داده‌اند ضد اکسیدان، یوگا، تمرینات ذهن آگاهی و طب سوزنی مورد بررسی قرار گرفته است.

اکنون محققان دانشگاه کالیفرنیا در ده آنجلس میگن عزیزم مانوکا این به طور بالقوه می تواند به عنوان یک گزینه پیشگیری و درمان جایگزین برای سرطان سینه، به ویژه سرطان پستان ER مثبت، از طریق مدل های حیوانی و سلول های سرطانی مورد استفاده قرار گیرد.

عسل مانوکا توسط زنبورهایی که از شهد درختان تغذیه می کنند ساخته می شود مانوکا که بومی استرالیا و نیوزلند است بیاورید آنها انجام می دهند

برای این مطالعه، محققان از مدل‌های سلول سرطان سینه و موش‌ها برای یافتن چگونگی عسل استفاده کردند مانوکا ممکن است سرطان سینه را تحت تاثیر قرار دهد.

محقق ارشد “ریچارد پتراس“، استاد پزشکی در گروه هماتولوژی-انکولوژی دانشکده پزشکی دیوید گفن او در دانشگاه کالیفرنیا گفت: «عزیزم مانوکا این ماده دارای تعدادی مواد مغذی منحصر به فرد و ترکیبات زیست فعال است که احتمالاً به مزایای سلامتی آن به عنوان یک ماده غذایی کمک می کند.

پتراس و تیم او در طول تحقیقات خود متوجه شدند که عسل مانوکا این باعث کاهش 84 درصدی رشد تومور در موش‌های دارای سلول‌های سرطان پستان مثبت ER بدون تأثیر منفی بر سلول‌های سالم پستان یا ایجاد عوارض جانبی عمده شد.

پتراس او گفت: «اگرچه یافته‌های ما امیدوارکننده است، اما یافته‌های ما نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد استفاده از ترکیبات طبیعی مانند عسل دارد. مانوکابرای اثر بالقوه ضد تومور و پیشگیری از شیمی درمانی و بررسی مسیرهای مولکولی زیربنایی این اقدامات.

دانشمندان کشف کردند که مقادیر بیشتری از عسل مانوکا با کاهش بیشتر در رشد سلول های سرطانی همراه است.

علاوه بر این، محققان دریافتند که استفاده از عسل مانوکا این به کاهش سطوح مسیرهای سیگنالی که به طور معمول در سرطان افزایش می‌یابد، کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا