سلامت خانواده

ارتباط نور زیاد در شب و افزایش خطر ابتلا به آلزایمر – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو محققان گزارش دادند که آلودگی نوری شبانه به شدت با بیماری آلزایمر در افراد 65 سال و بالاتر مرتبط است.

و قرار گرفتن در معرض نور برای مغز افراد زیر 65 سال خطرناک تر است.

شدت نور زیاد در شب مهمترین عامل خطر ابتلا به بیماری آلزایمر زودرس در این گروه سنی بود.

“رابین وایگات زووالاسرپرست تیم تحقیقاتی و استادیار مرکز پزشکی دانشگاه عجله او در شیکاگو گفت: “ما یک ارتباط مثبت بین شیوع بیماری آلزایمر و قرار گرفتن در معرض نور در شب، به ویژه در افراد زیر 65 سال یافتیم.”

وی در اطلاعیه دانشگاه افزود: آلودگی نوری شب ممکن است عامل مهمی برای ابتلا به آلزایمر باشد.

برای این مطالعه، محققان نقشه های آلودگی نوری 48 ایالت قاره ای را تجزیه و تحلیل کردند و آنها را با داده های ملی در مورد بروز بیماری آلزایمر و عوامل خطر شناخته شده برای این بیماری مقایسه کردند. دژنراتیو مغز را مقایسه کردند.

به نظر می رسد آلودگی نوری یکی از عوامل خطر ابتلا به آلزایمر در سالمندان باشد، اما نتایج نشان می دهد که تأثیر آن به اندازه سایر عوامل مانند دیابت، فشار خون بالا و سکته مغزی قوی نیست.

Voigt-Zuvala معتقد است: «ژنتیکی که خطر ابتلای فرد به آلزایمر زودرس را افزایش می‌دهد، بر پاسخ به استرس‌های بیولوژیکی تأثیر می‌گذارد که می‌تواند منجر به افزایش آسیب‌پذیری در برابر تأثیرات نور شب شود». “علاوه بر این، افراد جوان تر به احتمال زیاد در مناطق شهری زندگی می کنند و سبک زندگی دارند که ممکن است قرار گرفتن در معرض نور در شب را افزایش دهد.”

به گفته محققان، با توجه به این یافته ها، افراد ممکن است بخواهند قرار گرفتن در معرض نورهای روشن در شب را محدود کنند.

محققان افزودند قرار گرفتن در معرض نور در داخل خانه می تواند به همان اندازه مهم باشد. افراد باید قرار گرفتن در معرض نور آبی را که می تواند خواب را تحت تاثیر قرار دهد، محدود کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا