سلامت خانواده

مینو محرز: ما برای کشورهای دیگر پزشک تربیت می کنیم نه برای کشور خودمان

به گزارش خبرآنلاین، دبیر انجمن بیماری های واگیر درباره مهاجرت پزشکان گفت: ما برای کشورهای دیگر پزشک تربیت می کنیم نه کشور خودمان. آیا می دانید هزینه تحصیل یک پزشک و پرستار برای متخصص شدن در رشته خود چقدر است؟! و این برای هر کشوری که مهاجران زیادی دارد سنگین است.

جماران در خبری نوشت: مینو محرز، دبیر انجمن بیماری های واگیر درباره دلایل افزایش خودکشی در جامعه پزشکی گفت: آمار خودکشی در ایران افزایش یافته و فقط مختص جامعه پزشکی نیست. قبل از شروع اپیدمی کووید، میزان افسردگی در جامعه بالا بود و پس از کووید، مشکلات روحی و افسردگی در سراسر جهان افزایش یافت که به تدریج باعث افزایش آمار خودکشی می شود. البته در مورد پزشکان آمار بیشتری می شنویم. در تقسیم بندی شادی متاسفانه ایران جزو کشورهای پایین است و سطح شادی در جامعه بسیار پایین است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پزشکان پس از تحصیل برای درمان وارد کارهای سنگین می شوند و درآمد آنها بسیار کم و ناچیز است. متاسفانه توجهی که باید به آنها نمی شود و خودکشی در جامعه پزشکی بسیار پررنگ تر است. به نظر من چون آمار خودکشی در جامعه افزایش یافته، طبیعتا در کادر پزشکی هم افزایش یافته است.

محرز با اشاره به افزایش مهاجرت کادر پزشکی گفت: خوشبختانه جایگاه کادر پزشکی به آنها امکان مهاجرت آسان را می دهد اما هزینه زیادی برای ما خواهد داشت. مهم نیست که چقدر پزشک خوب تربیت کنیم، آنها مهاجرت می کنند و استفاده را به کشورهای دیگر می برند. بگذارید بگویم ما برای کشورهای دیگر پزشک تربیت می کنیم نه کشور خودمان. آیا می دانید هزینه تحصیل یک پزشک و پرستار برای متخصص شدن در رشته خود چقدر است؟! و این برای هر کشوری که مهاجران زیادی دارد سنگین است.

این پزشک متخصص افزود: اشتیاق و امنیت شغلی و درآمد موضوع اصلی است و هر چقدر هم کار کنند نمی توانند مایحتاج اولیه را بخرند و خرج زندگی خود را بدهند. در نتیجه مهاجرت می کنند. متاسفانه میزان شادی کاهش یافته و افسردگی در جامعه افزایش یافته است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا