سلامت خانواده

سکوی اغتشاشگران در جایگاه روابط عمومی وزارت بهداشت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای اسلامی در روزهای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی درباره سوابق برخی وزرا بحث جدی داشت. موضوع این بود که وزیر جمهوری اسلامی باید طبق فرمایشات رهبر انقلاب و دستورات منطق به انقلاب اسلامی ایمان راسخ داشته باشد. نکته ای که در سوابق برخی وزرا از جمله وزیر پیشنهادی بهداشت جای سوال داشت.

در همین زمینه، همزمان ملک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: بیشترین مواضع سیاسی و جناحی را از زبان ظفر قندی و حزبی که او رهبری می کرد در حوادثی مانند اغتشاشات دانشگاه شنیده ایم. و فتنه 88 و حتی سال گذشته بیانیه ای صادر کرد و سران فتنه را خط قرمز رهبر معظم انقلاب دانست و از سوی دیگر ظفر قندی اغتشاشات سال 1401 را به عنوان فتنه 88 تمجید کرد یک حرکت پاک

این نماینده مجلس می افزاید: زفرکندی همان طور که چند ماه پیش سخنرانی کرد و گفت مجلس باید مشروعیت داشته باشد، امروز در تلاش است تا از شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد و این در حالی است که انتخابات مجلس دوازدهم مهندسی و مهندسی شده است. انتخابات در جمهوری اسلامی معنای خود را از دست داده است.» داده است با این سخنان ظفرکندی هیچ کدام از ما مشروعیت سیاسی نداریم و با این شرایط ای کاش برای رای اعتماد به مجلس که آن را مشروع نمی داند نمی آمد.

برخی از سمت‌های خارج از ساختار ظفرقندی و حزب تحت مدیریت وی در زیر آمده است، اما چون موضوع گزارش بحث دیگری است، به اختصار اشاره می‌شود:

تریبون اغتشاشگران در جایگاه روابط عمومی وزارت بهداشت

گفتمان وحدت ملی و تعامل رئیس جمهور با شورای اسلامی اما باعث شد تا ظفر قندی با همه این سوابق، هر چند با شکننده ۱۶۳ رای، رای اعتماد بگیرد و وزیر شود. نمایندگان مجلس این تحلیل را داشتند که نتیجه این اعتماد این است که وزیر بهداشت سیاست سیاسی خود را کنار بگذارد و فقط وزیر بهداشت شود.

این خوش بینی ادامه داشت تا اینکه دو روز پیش ظفر قندی یکی از تیزبین ترین و مخل ترین عناصر منتسب به حوزه بهداشت و درمان را به عنوان سرپرست روابط عمومی و بین الملل این وزارتخانه منصوب کرد.

حسین کرمانپور بیش از آنکه به عنوان یک فعال در حوزه بهداشت و درمان باشد، توسط رسانه ها به دلیل توئیت های ضد امنیت ملی اش شناخته می شود.

تریبون اغتشاشگران در جایگاه روابط عمومی وزارت بهداشت

این اولین پستی نیست که کرمانپور در آن فعالیت می کند و پیش از آن نیز در کسوت مدیریت اورژانس بیمارستان سینا در قالب اخبار غیر موثق و تحریک آمیز اقدام کرده است. در واقع کرمانپور به ویژه در سال 1401 مهمترین منبع اخبار جعلی در حوزه بهداشت و درمان برای دامن زدن به آتش فتنه بود.

به عنوان مثال در حالی که در اغتشاشات سال 1401 بیمارستان ها و کادر درمانی کشور به کار خود به روال عادی ادامه می دادند، کرمانپور در اظهارنظرهای متعددی سعی در اعتصاب کادر پزشکی در اعتراض به آنچه ظلم به مردم می نامیدند را القا کرد. . او مدعی شد که در داخل بیمارستان گاز اشک آور پرتاب شده است، اگرچه او هیچ مدرکی مبنی بر این که این کار توسط محافظان انجام شده است، ندارد. به همین دلیل همزمان همکاری با او قطع شد.

تیراندازی به ناحیه تناسلی یکی دیگر از سخنان کرمانپور بود که با وجود اینکه کرمانپور مدرکی برای مستند خود نداشت، حداکثر بازتاب رسانه ای را به خود اختصاص داد.

فراتر از همه این بحث ها، این سوال مطرح می شود که آیا حوزه درمان ورود به مسائل سیاسی و جناحی است یا درمان؟ آیا به این معناست که یک پزشک در بحبوحه شورش و جنگ و … وظیفه دارد بیانیه سیاسی منتشر کند و کادر پزشکی را به اعتصاب تحریک کند یا این که بدون ورود به امور به وظایف بهداشتی و درمانی رسیدگی کند. علل و آثار با رعایت اصل بی طرفی؟ آیا قرار است مسئولان وزارت بهداشت این وزارتخانه را به بستری برای تولید اخبار جعلی تبدیل کنند تا آتش در سال های آینده شعله ور شود؟

رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیأت دولت چهاردهم به نکته ظریفی اشاره کردند و گفتند: گاهی در مواردی افکار غلط ذهنی یک متخصص با ادبیات کارشناسی به میدان می آید. با لباس کارشناس جلو، آنگاه مشکل اصلاح می شود و نظرات نادرست حاکم بر ذهن آن کارشناس یا خصوصیات اخلاقی او را به شما تحمیل می کند.

در پس چنین انتصاباتی، وزیر بهداشت یا هر مسئولی که چنین افرادی را به کار می گیرد، ممکن است بهانه کارشناس بودن آن ها را بیاورد، در حالی که پیشینه های نادرست حاکم بر ذهن شخصیت هایی مانند کرمانپور، بی شک در مواقع حساس، در وهله اول، راه را می بندد. ماموریت ها به مسئولیت اصلی وزارت بهداشت تبدیل می شود و در درجه دوم کل کشور را با مشکل مواجه می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا