سلامت خانواده

ضرورت دلپذیرتر شدن زایمان طبیعی در کشور – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر ، فاطمه محمدبیگی در دیدار ملی سلامت مادر و جوانان جمعیت که در سالن همایش های بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، گفت: خوشایند زایمان طبیعی حائز اهمیت است، در حال حاضر استان های گیلان و مازندران بیشترین میزان سزارین را دارند و میزان سزارین آنها نزدیک به 80 تا 90 درصد است و در عین حال کمترین زاد و ولد را در کشور دارند و هشدار جمعیت. کاهش در این دو استان در حال شنیدن است. آمده است

وی افزود: توسعه بسته های بیمه ای مختلف برای خدمات، گسترش مراکز درمان ناباروری سطح دو و سه باید طبق قانون انجام شود که تا حد زیادی پیشرفت کرده است اما باید توسعه یابد.

محمدبیگی ادامه داد: باید در مجلس و دولت با تصویب قوانین به طرق مختلف نسبت به افزایش مراکز ایمن زایمان، تقویت نظام مامایی و بهداشت و درمان اقدام کنیم.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به رفع موانع ادامه می دهد بچه دار شدن و ارتقای سلامت مادران و کودکان و تامین سلامت نوزادان تاکید کرد.

نرخ زاد و ولد در 15 استان کشور افزایش یافته است

در ادامه امیرحسین بانکی پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حدود 2 سال از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت می گذرد اما در این مدت دستاوردهای بزرگی حاصل شده است. به دست آمده است. م. بررسی ها نشان می دهد که سیاست های جمعیتی به سرعت موثر نیست، اما قانون جمعیت جوانان و اجرای آن موثر بوده است.

این را در آستانه گفت من خوشحال خواهم شد و با خطر پیری جمعیت مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: بحث جمعیت مختص یک حکومت یا یک تفکر سیاسی نیست، بلکه یک مسئله ملی است. قانون جوانان جمعیت موثر بوده است، زیرا به موضوع جمعیت نگاه تک بعدی نداشته است. م.

بانکی پور با بیان اینکه پس از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان شاهد تغییر الگوی باروری در کشور هستیم، گفت: از سال 1393 تا آغاز اجرای قانون جمعیت جوانان، نرخ بارداری کشور حدود 20 درصد کاهش یافت اما با توجه به به آمار منتشر شده در بهار امسال، نرخ زاد و ولد در 15 استان کشور افزایش یافته است.

وی گفت: الگوی فرزند سوم 9 درصد، الگوی فرزند چهارم 28 درصد، الگوی فرزند پنجم به بالا 51 درصد افزایش داشته است. همچنین نرخ باروری مادران بالای 35 سال نیز 15 درصد افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا