سلامت خانواده

وزیر بهداشت: اگر به بحران جمعیت توجه نکنیم به قدیمی ترین کشور دنیا تبدیل می شویم

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدمحمدرضا ظفرکندی در مراسم افتتاحیه «اجلاس سراسری سلامت مادران و جوانان جمعیت» که در مرکز قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: 73 ماده قانونی در رابطه با موضوع جوانان جمعیت تدوین شده است که اکثریت آنها عبارتند از. توسط وزارت بهداشت اجرا می شود. است

وی با بیان اینکه بحث جمعیت با بسیاری از مسائل گره خورده است، افزود: بحث سلامت مادران با بسیاری از مسائل از جمله مسائل اقتصادی، سالمندی، اجتماعی و فرهنگی گره خورده است.

وزیر بهداشت جمعیت را یک مسئله ملی دانست و گفت: کل نظام باید در این موضوع کنار هم قرار بگیرد و برای حل مسائل جمعیتی به صورت نظام مند عمل کند.

وی با یادآوری اینکه در یک دوره زمانی تصمیم نظام مبتنی بر اجرای سیاست های کنترل جمعیت بود که به خوبی اجرا نشد و در حال حاضر در حوزه جمعیت با چالش هایی مواجه هستیم، ادامه داد: در حال حاضر با وجود اینکه تعداد فوتی ها افزایش یافته است. مادران ایرانی کم، فرزندآوری هم کم شده است.

وی تصریح کرد: اکنون با بحران جمعیتی مواجه هستیم و در صورت عدم تمرکز بر مشکلات جمعیتی، ایران در سال های آینده به قدیمی ترین کشور جهان تبدیل می شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حضور زنان در مجامع علمی کشور افزایش یافته است، گفت: اگرچه مشارکت زنان در مجامع علمی افزایش یافته است، اما این موضوع می تواند نقش مادری آنها را مختل کند و در این زمینه مردان وظایف متعددی دارند. برای حل این موضوع هستند و باید به حل آن توجه کرد.

ظفر قندی در خصوص سقط جنین گفت: این موضوع از نظر فقهی، اجتماعی و بهداشتی حائز اهمیت است و باید با اقدامات مطلوب سعی در کاهش سقط جنین داشت.

تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات باید به 14000 کاهش یابد

وی به مرگ هموطنان در تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: سالانه 20 هزار نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند که بیشتر آنها از جمعیت جوان کشور هستند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: موضوع تصادفات باید در کانون توجه مسئولان قرار گیرد تا بتوانیم تعداد فوتی های ناشی از تصادفات را به 14 هزار نفر برسانیم و برای رسیدن به این هدف توجه به مسائلی مانند ایمنی خودرو و … استانداردهای جاده ای نیز باید در دستور کار قرار گیرد. قرار داده شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا