سلامت خانواده

خارش شدید در شب؛ این موجودات کوچک چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، فریبا برنجی عامل اصلی بیماری گال را یک انگل پوستی کوچک به نام Sarcoptes Scabies دانست که زیر پوست افراد تخم گذاری می کند و افزود: این انگل پوستی از خون انسان تغذیه می کند و شب ها زیر پوست شروع به زندگی می کند. حرکت می کند، بنابراین فرد در شب احساس خارش شدید می کند. این خارش ها به حدی شدید است که باعث ناراحتی روحی و بی خوابی فرد مبتلا می شود.

یوز هلث در خبری نوشت: وی یکی از راه های اصلی انتقال گال را رابطه جنسی عنوان کرد، لذا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مکرر استحمام کنید، لباس های زیر را مرتب تعویض کنید، از تماس با افراد مبتلا به خارش خودداری کنید و همچنین در صورت ابتلا به این بیماری در صورت ابتلا به این بیماری اقدام کنید. فرد از وسایل شخصی مانند ملحفه، لباس و … استفاده می کند، توصیه می شود آنها را ضدعفونی کند. همچنین در صورت آلوده بودن ملحفه ها یا ملحفه های بزرگ که قابل شستشو نیستند، برای از بین بردن گال باید به مدت 10 تا 15 روز در یک کیسه بزرگ دربسته در هوای آزاد قرار داده و سپس قابل استفاده مجدد باشد.

برنجی تاکید کرد: گال از طریق تماس مستقیم قابل انتقال است و بنابراین درمان آن باید به صورت خانوادگی انجام شود تا در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده، سایر اعضا نیز همزمان درمان شوند. در این راستا می توان از داروی پرمترین یا کروتامیتون نیز برای درمان گال زیر نظر پزشک استفاده کرد. همچنین افراد می توانند با مشاهده خارش های پوستی با مراجعه به پزشک و آزمایشگاه و انجام نمونه برداری از پوست در صورت وجود گال، درمان را آغاز کنند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا