سلامت خانواده

شست و شوی بینی با آب نمک می تواند مدت سرماخوردگی کودکان را کوتاه کند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نات، دکتر استیو کانینگهامپروفسور طب تنفسی اطفال در دانشگاه ادینبورگ انگلستان گفت: «ما دریافتیم کودکانی که از قطره های بینی نمکی استفاده می کردند به طور متوسط ​​شش روز علائم سرماخوردگی داشتند، در حالی که کسانی که مراقبت های معمول را دریافت می کردند به مدت هشت روز علائم سرماخوردگی داشتند. داشتند.”

وی افزود: کودکانی که قطره بینی سالین دریافت کردند نیز در دوران بیماری خود به دارو کمتری نیاز داشتند.

کانینگهام «داروهای بدون نسخه حاوی داروهایی مانند استامینوفن و ایبوپروفن آنها می توانند علائم را تسکین دهند، اما تاکنون هیچ درمانی که بتواند بهبودی پس از سرماخوردگی را تسریع کند، شناسایی نشده است.

برای مطالعه جدید، محققان بیش از 400 کودک 6 ساله و کمتر را انتخاب کردند و به طور تصادفی آنها را برای استفاده از قطره های بینی نمکی یا مراقبت های معمول سرماخوردگی اختصاص دادند.

محققان خاطرنشان کردند که محلول های آب شور اغلب توسط مردم آسیای جنوبی به عنوان شستشوی بینی یا غرغره برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود.

به طور کلی، حدود 300 نفر از کودکان سرما خورده بودند و به نیمی از آنها قطره نمک برای درمان داده شد.

به گفته محققان، کودکان حداقل چهار بار در روز با استفاده از محلول نمکی که در خانه با نمک دریا درست می‌کردند، خرخر می‌کردند. امر شسته شده

نه تنها کودکان با قطره های نمکی سریعتر خوب شدند، بلکه سرما کمتر به سایر اعضای خانواده سرایت کرد.

کانینگهام وی گفت: کاهش طول مدت سرماخوردگی در کودکان به این معنی است که افراد کمتری در خانواده آنها به سرماخوردگی مبتلا می شوند که پیامدهای واضحی بر سرعت بهبود خانواده و بازگشت به فعالیت های عادی مانند مدرسه و کار دارد.

وی افزود: «مطالعه ما همچنین نشان داد که والدین می‌توانند با خیال راحت قطره‌های بینی را برای کودکان خود بسازند و از آن استفاده کنند و بنابراین تا حدودی بر سرماخوردگی‌هایی که فرزندانشان را تحت تأثیر قرار می‌دهند کنترل داشته باشند».

محققان می گویند که این قطره ها احتمالاً با تقویت توانایی سیستم تنفسی برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی عمل می کنند.

کانینگهام وی توضیح داد: نمک از سدیم و کلرید و کلرید توسط سلول های پوشش دهنده بینی و نای برای تولید اسید تشکیل شده است. هیپوکلری از آن در سلول ها استفاده می شود که از آن برای دفاع در برابر عفونت ویروسی استفاده می کنند.

کانینگهام وی افزود: این فرآیند با دادن کلرید اضافی به سلول های پوششی به اسیدی شدن سلول ها کمک می کند هیپوکلرمی بیشتر تولید می کند که به سرکوب تکثیر ویروسی کمک می کند، مدت زمان عفونت ویروسی و در نتیجه طول مدت علائم را کوتاه می کند.

این تیم تحقیقاتی قصد دارد اثر قطرات آب نمک را بر روی خس خس سینه خس خس سینه سینه را در هنگام سرماخوردگی چک کنید. نتایج اولیه این مطالعه نشان داد که کودکانی که قطره را دریافت کرده بودند به میزان قابل توجهی تعداد آنها را افزایش دادند خس خس سینه خس خس سینه آنها سینه های کوچک تری داشتند، 5٪ در مقابل 19٪.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا