اخبار سلامت

پرمصرف ترین انسولین بیماران دیابتی/ ورود داروی جدید به بازار

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، غلامحسین صادقیان درباره تامین و توزیع داروی انسولین بیماران اظهار داشت: بیشترین مصرف انسولین برای بیماران دیابتی از نوع قلمی و نومیکس است.

وی با بیان اینکه این انسولین برند خارجی است و کارخانه مربوطه مدتی مشکل تولید داشت و کمتر از تقاضای جهانی تولید می کرد، گفت: به همین دلیل در کشورهای مختلف و همچنین ایران شاهد کمبود بودیم.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه با پیگیری های انجام شده این انسولین در اختیار بیماران قرار گرفت، افزود: اگرچه سختی دسترسی بیمار به این دارو به یکی دو روز می رسد. ، مشکل حل شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عرضه انسولین در کشور نسبتا خوب است، گفت: از آنجایی که انسولین نوومیکس به صورت سهمیه ای در اختیار تعداد زیادی از داروخانه ها قرار می گیرد، در برخی داروخانه ها به طور کلی و بیشتر و بقیه بر اساس سهمیه .

صادقیان با تاکید بر اینکه مشکلی برای تامین انسولین نوومیکس بر اساس سهمیه در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نسخه ایرانی آن نیز وارد چرخه توزیع شده که دارویی مطلوب مشابه نوومیکس است و تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه داروی دیگری به نام «ریزودوگ» وارد بازار شده است که حتی بهتر از نوومیکس عمل می کند، گفت: این دارو نیز تحت پوشش نیروهای مسلح و بیمه سلامت است.

وی خاطرنشان کرد: عرضه انسولین نسبت به قبل بهبود یافته و انواع ایرانی و خارجی در بازار موجود است. وی در خصوص توزیع انسولین نیز گفت: انسولین دارویی پرمصرف است و به محض واردات و طی مراحل قانونی ترخیص و آزمایشات مربوطه در چرخه توزیع شرکت ها قرار می گیرد و طرح توزیع اعلام می شود. کل کشور به طور همزمان

صادقیان با بیان اینکه توزیع این دارو زمان مشخصی ندارد و ممکن است در بازه زمانی طولانی یا کوتاهی باشد، تاکید کرد: انتظار واردات و توزیع بر اساس میزان مصرف این دارو را داریم اما زمان بندی آن مشخص نیست. زمانی که سهمیه اعلام شود در داروخانه های خاص توزیع می شود. .

وی بیان کرد: اپلیکیشن TTech و سامانه 190 پاسخگو و راهنمای خوبی برای یافتن دارو از نزدیکترین داروخانه است و بیماران دیابتی می توانند توسط کارشناسان مربوطه برای دریافت اطلاعات و مشاوره راهنمایی شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا