بهداشت و درمان

افتخارآفرینی‌های جامعه پزشکی ایران برای همه محرز است

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، وزیر بهداشت گفت: جامعه سالم جامعه ای است که از شرایط سالم جسمی، روحی و اجتماعی برخوردار باشد و ما امروز قدردان این نعمت هستیم.

محمدرضا ظفرقندی در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان که با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: جامعه پزشکی در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بزرگی از خود نشان داده و ارائه کرده است. خدمات ارزنده به مردم

وی افزود: همانطور که مرحوم شریعتی فرمودند هیچکس نمی تواند به جای دماوند بگوید مرتفع ترین و پرافتخارترین کوه ایران قله الوند است چرا که خود دماوند سربلند و سربلند است پس سربلندی و سربلندی جامعه پزشکی ایران نیز برای آن حتمی است. همه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ایثارگری ها و رشادت های داوطلبانه جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان در 8 سال دفاع مقدس و ایام اپیدمی کرونا خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی شهدای دفاع مقدس را تقدیم دلاورمردان کرد. ملت ایران و با روحیه ایثار و فداکاری. در سخت ترین شرایط به عشق مردم و میهن ایستاده اند و مانده اند.

ظفرکندی به مجاهدت جهادی کادر بهداشت و درمان و جامعه پزشکی در زمان شیوع و گسترش اپیدمی کرونا در کشور اشاره کرد و تاکید کرد: جامعه پزشکی در دوران کرونا تا پایان عمر خود ایستادگی کرد تا این همه گیری را تضمین کند. سلامتی مردم ما بر این باوریم که وجود جامعه پزشکی مایه افتخار و مباهات است و مردم ایران همواره قدردان آنها بوده و هستند.

وی با اشاره به اعتماد بالای مردم به جامعه پزشکی گفت: جامعه پزشکی قدر سرمایه عظیم اجتماعی خود را می داند و در حفظ و رضایت هر چه بیشتر آن تلاش خواهد کرد.

وزیر بهداشت، جامعه و افراد سالم را موتور محرکه و اساس توسعه کشور دانست و تاکید کرد: جامعه سالم جامعه ای است که باید از نظر جسمی، روحی و اجتماعی شرایط سالمی داشته باشد و ما امروز قدردان این نعمت هستیم. جامعه پزشکی هرگز خود را جدا از بقیه ندانسته است.

ظفرکندی احترام و توجه به نیازها از جمله مسائل اقتصادی و معیشتی کادر بهداشتی و درمانی و جامعه پزشکی را ضروری دانست و گفت: باید تلاش کنیم نخبگان خود را در کشور برای خدمت به مردم نگه داریم و انگیزه های لازم را برای آنها فراهم کنیم. طول عمر آنها باید از نیروهایی که در مناطق محروم، دورافتاده و مرزی خدمات می دهند حمایت کنیم و به آنها انگیزه بیشتری بدهیم.

ظفرکندی در پایان با تاکید بر اینکه آنگونه که باید برای تامین سلامت در مناطق محروم هزینه کنیم، افزود: باید هزینه خدمات را محاسبه کنیم تا اقتصاد سلامت مختل نشود. با همدلی و توافق تزلزل ناپذیری که در دولت چهاردهم شکل گرفت می توانیم مشکلات سلامت را تا حد زیادی حل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا