سلامت خانواده

چند توصیه مهم تغذیه ای برای کارمندان

به گزارش خبرآنلاین، به طور کلی اکثر کارمندان حداقل یک میان وعده و یک وعده غذایی اصلی در محل کار مصرف می کنند.

سلامت نیوز در خبری نوشت: غذاهایی که اغلب در فضای باز طبخ می شوند به دلیل داشتن چربی و نمک زیاد می توانند باعث بیماری های غیرواگیر شوند. امروزه چاقی و اضافه وزن یکی از معضلات مهم تغذیه ای کشورمان است که یکی از دلایل آن الگوی نامطلوب مصرف مواد غذایی است. مصرف غذاهای چرب، سرخ شده و شور باعث چاقی، فشار خون، کلسترول بالا و سایر بیماری های غیرواگیر می شود، اما با رعایت الگوی تغذیه سالم در محل کار می توان تا حدودی از بروز این مشکلات پیشگیری کرد. .

توصیه های تغذیه ای در محل کار

به کارکنان توصیه می شود به دلیل کمبود وقت صبحانه را حذف نکنند. زیرا نخوردن صبحانه فرد را در برابر افزایش وزن آسیب پذیر می کند.
برای صبحانه از پنیر کم چرب و کم نمک، تخم مرغ، عدس و لوبیا گرم، کره بادام زمینی و موارد مشابه استفاده کنید و استفاده از کره، خامه و موارد مشابه را محدود کنید.
با توجه به اینکه کم تحرکی باعث اختلال در عملکرد دستگاه گوارش و ایجاد یبوست می شود، بهتر است از نان سبوس دار استفاده شود.
در میان وعده ها به جای مصرف مواد قندی مانند شیرینی، کیک و بیسکویت، بهتر است از سبزیجات و میوه های تازه مانند خیار، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، سیب، خرما و سایر میوه های فصل استفاده کنید.
مصرف یک چهارم لیوان آجیل و تخمه خام و بدون نمک به عنوان میان وعده در محل کار توصیه می شود.
کم آبی می تواند منجر به کاهش بهره وری، کاهش توانایی های شناختی و بدخلقی شود. بنابراین بهتر است کارکنان با نوشیدن آب کافی سطح آب بدن را حفظ کرده و مصرف نوشیدنی های کافئین دار را محدود کنند.
با توجه به دفعات مصرف چای در محل کار، بهتر است چای بدون قند مصرف شود.
به یاد داشته باشید که رعایت الگوی تغذیه سالم در محیط کار نه تنها از بروز اضافه وزن و چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت یا سایر بیماری ها جلوگیری می کند، بلکه باعث بهبود عملکرد مغز و افزایش راندمان کاری می شود. همچنین بهره وری بهبود یافته را فراهم می کند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا