اخبار سلامت

گلایه های رئیس نظام پزشکی از مشکلات نظام سلامت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی عصر امروز در مراسم روز پزشک و داروساز که با حضور پزشکان، رئیس جمهور و ظفر در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: قندی وزیر بهداشت: گرامیداشت روز پزشک و داروساز امسال را در شرایطی برگزار می کنیم که به فضل الهی، سکانداری اجرایی کشور در دست یکی از اعضای محترم سازمان نظام پزشکی است. و شاید کمتر کسی در حوزه سلامت اهمیت این رویداد را از منظر تامین سلامت مردم و جایگاه آینده جامعه پزشکی درک کرده باشد. او عمق روح خود را درک کرده است. زیرا از مهر ماه سال 1400 که توانستم با کسب رای اعتماد ارزشمند جامعه پزشکی به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در این عرصه حیاتی و حیات بخش خدمت کنم، طوفان های سهمگین، حملات کمرشکن و تصمیمات شالوده دفن جسد را در عجله و شرم، درخت داروی قوی و نیرومند این سرزمین کهن را دیدم.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در نظام سلامت گفت: هجمه های سنگین و پی در پی بر اساس پیش فرض های نادرست و استثناهای عرفی در تمامی مشاغل و مشاغل، تلاش بیش از حد برای مقایسه و ساده سازی علم پزشکی و جایگزینی آن با شبه علم است. و شارلاتانیزم پزشکی، نادیده گرفتن مشکلات انباشته و متراکم معیشتی دانشجویان، دستیاران، نیروهای پروژه و جوانان جامعه پزشکی، از هم پاشیدگی و تکه تکه کردن نظام سلامت و رقابت نهادهای مختلف برای ورود غیرقانونی و غیر تخصصی در زمینه آموزش و درمان پزشکی یکی از مشکلاتی است که در سال های اخیر وجود داشته است.

رئیس زاده تلاش فراوان برای نادیده گرفتن و عدم اجرای سیاست ها و قوانین بالادستی در حوزه سلامت، تحمل عجیب عدم رسیدگی به مداخلات غیرمجاز در امور درمانی و به صفر رساندن قانون مربوطه را از دیگر مشکلات نظام سلامت در سال های اخیر دانست. سال .

وی با اشاره به جهت دهی نادرست عدم دسترسی مردم به رشته های تخصصی و تاکید مفرط بر افزایش ظرفیت رشته های پزشکی بدون توجه به زیرساخت های حیاتی لازم، تصریح کرد: به جای خالی دستیاری در برخی مهم تخصصی و فوق تخصصی توجه کافی نمی شود. رشته هایی مانند پزشکی اورژانس، اطفال، بیهوشی، جراحی قلب و عروق و تلاشی عجیب برای نفهمیدن ریشه این مشکل و کوبیدن بر طبل افزایش ظرفیت رشته های عمومی، به خطر انداختن فرآیندهای اعتباربخشی و زیرساخت های کیفی آموزش پزشکی، نادیده گرفتن نکات مهم موضوع مهاجرت های شغلی و جغرافیای جامعه پزشکی علیرغم آمارهای مستند سازمان نظام پزشکی، بی توجهی به فشارهای روانی و فرسودگی جامعه پزشکی به ویژه دستیاران، عدم پذیرش کاهش بیش از 50 درصدی سهم سلامت در تولید ناخالص ملی برخلاف قوانین در دهه اخیر، انتشار قوانین خلق الساعه غیرقانونی، مخالفت با تسهیل فضای کسب و کار جوانان جامعه پزشکی، تعطیلی برخی کمیسیون های مهم حقوقی از جمله به عنوان کمیسیون ملی تأیید صلاحیت های حرفه ای پزشکی، برخوردهای پرهزینه و غیرضروری با برخی از اعضای جامعه پزشکی، همه و همه جبهه های هجمه سنگین به ساختار جامعه است. پزشکی سالهاست که وجود دارد.

رئیس زاده ادامه داد: ما در خط مقدم این دوره با آنها درگیری ناعادلانه داشته ایم. در بسیاری از جلسات مختلف به بحث و جدل پرداختیم و فریاد زدیم و هشدار دادیم تا با آینده سلامت کشور و نظام سلامت کشور همدردی کنیم و در مکاتبات زیادی خطرات این روند خطرناک را برای مسئولان کشور تشریح کردیم و در نهایت به صورت جامع. نامه، مطالب را حضوری به مقام معظم رهبری رساندیم. انقلاب که همواره پشتیبان اصلی جدی و عملی پزشکی کشور بوده اند را ارائه کردیم.
انجام دهید

وی خاطرنشان کرد: وزیر محترم بهداشت نه تنها فرصت و توفیق مهم خدمت در وزارت بهداشت را دارند، بلکه یکی از بی نظیرترین فرصت های تاریخی در حوزه سلامت را در این برهه زمانی که رئیس دولت بر عهده دارند، دارند. یک پزشک معروف درد

وی ادامه داد: جناب آقای دکتر ظفرقندی با سهولت استفاده از ظرفیت عظیم تمامی نخبگان و دلسوزان توانمند در حوزه سلامت و با در نظر گرفتن نظام سلامت شایسته است ضمن حفظ انسجام اقتدار نظام سلامت در وزارت بهداشت. تجربه ناموفق بسته، گاهی منفعل و بی ارتباط با بدن. جامعه پزشکی در دوره های گذشته و همچنین با میدان ندادن به دالان های تودرتو در لابی گری و دوقطبی سازی و کار سیاسی باید با نگاه ملی و تاریخی از این فرصت بی نظیر خدادادی حداکثر بهره را ببرد هدف سیاست های کلی سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای، ایران عزیز را همچون گذشته های باشکوه به قله های علم و اقتدار پزشکی در جهان رهنمون شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی یادآور شد: در این راستا سازمان نظام پزشکی کشور به عنوان یکی از جامع ترین و قدیمی ترین اتحادیه های صنفی کشور موظف است تک تک اعضای خود یار و یاور دولت محترم و دولت محترم باشند. وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. .

وی تاکید کرد: ضمن تاکید بر تحقق تمامی مطالبات قانونی جامعه پزشکی، با حضور رئیس جمهور، وزیر بهداشت و اعضای شورای اسلامی کشور مبنی بر ساماندهی و توجه ویژه به ملی شدن گردشگری سلامت و… توسعه صادرات علم، فناوری، پزشکی و تجهیزات پزشکی. و من بر تلاش منسجم و فوری برای کاهش صدمات ناشی از تروما و تصادفات رانندگی و همچنین به روز رسانی قوانین بهداشتی تاکید می کنم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا