سلامت خانواده

شناسایی 132 قلم فرآورده های آرایشی و بهداشتی غیر مجاز

به گزارش خبرآنلاین، محمود آل بویه گفت: نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی به روش های مختلف و در قالب برنامه های مشخص توسط کارشناسان غذا و دارو انجام می شود.

ایلانا در خبری نوشت: وی افزود: این نظارت شامل نظارت در حین تولید و نظارت بر انبارهای انبار و توزیع و حتی نظارت در محل فروش در فروشگاه ها است و به طور کلی در این اشکال نظارت همانطور که گفته شد محصولات به غیر مجاز باشد که مجوز غذا و دارو را نداشته باشد.

آل بویه ادامه داد: ممکن است برند معروفی که قبلا توسط یک شرکت معتبر و دارای مجوز وارد شده بود قاچاق شده باشد و خود شرکت به سازمان غذا و دارو اطلاع دهد و ما آن را غیرقانونی اعلام کنیم، دلیل آن مشخص است. هیچ نظارتی بر تولید و نگهداری آن وجود ندارد و ممکن است در فرآیند تولید، نگهداری و حمل و نقل تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد ماهیت خود را از دست داده و حتی ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

وی افزود: همچنین به دلیل بازار خوب و قیمت بالا، ممکن است برخی از محصولات با ظاهر برند اصلی اما با کیفیت بد و مضر برای سلامتی توسط افراد سودجو ساخته شود و به عنوان کالای اصلی در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. .

مدیرکل فرآورده های بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برخی از محصولات ممکن است به دلیل نگهداری اشتباه یا تاریخ انقضا غیر مجاز اعلام شوند.

آل بویه بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت محصولات آرایشی و بهداشتی در سال های اخیر، برخی افراد سودجو با تولید محصولات بی کیفیت و بعضاً ناسالم، اقدام به عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی با قیمت پایین تری کرده و به دلیل ممنوعیت استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی. واردات محصولات خارجی شروع به تولید محصولات مشابه کرده اند. تقلبی است زیرا در مکانی تولید می شود که زیر نظر کارشناسان بهداشتی نیست بنابراین نمی توان از سلامت آن اطمینان داشت.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: مصرف کنندگان عمومی می توانند به سادگی با استفاده از برچسبی که بر روی محصولات آرایشی و بهداشتی نصب شده است، فرآورده آرایشی و بهداشتی اورجینال تولید شده در شرایط بهداشتی را خریداری و با تلفن همراه خود اصالت آن را جویا شوند. از خرید کالاهای تقلبی بدون برچسب اصالت خودداری کنید، از تولید و توزیع آن در جامعه جلوگیری کنید.

آل بویه ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 132 قلم فرآورده های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز توسط معاونت های غذا و داروی سراسر کشور شناسایی و از سوی این اداره کل اعلام شده است.

وی افزود: در این گونه محصولات اطلاعات دقیقی از محل تولید آنها در دسترس نیست و در صورت شناسایی از سوی ادارات غذا و دارو برخورد قانونی خواهد شد.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا