اخبار سلامت

همکاری وزارت بهداشت با نیروهای مسلح باید تقویت شود

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، نشست معاونان بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، فرجا و وزارت دفاع با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقر این وزارتخانه

محمدرضا ظفرکندی در این دیدار همکاری نظام سلامت و نیروهای مسلح را ارزشمند و شامل همکاری در مواقع عادی و بحرانی دانست و گفت: ارتقای سطح خدمات برای من به عنوان یک مقام بهداشتی حائز اهمیت است. از نظر کمی و کیفی در مراکز درمانی نیروهای مسلح ارزشی مضاعف دارد زیرا منجر به ارتقاء رضایت از خدمات می شود.

وی با اشاره به همکاری متقابل نیروهای مسلح و وزارت بهداشت در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد: خوشبختانه نیروهای مسلح با حضور دو دانشگاه علوم پزشکی در حوزه علمی و آموزشی پیشرفت های خوبی داشته اند. کنگره های مشترکی در حوزه آموزش و پژوهش برگزار می شود که باید تقویت شود. بودن

وزیر بهداشت با بیان اینکه کمک های نیروهای مسلح در ابعاد و بحران های کشوری موثر و مفید است، ادامه داد: خوشبختانه نمونه های موفقی از همکاری این نیروها با نظام سلامت در بحران هایی مانند سیل و زلزله و همچنین وجود دارد. به عنوان مناسبت های مذهبی مانند اربعین در کشور.

ظفرقندی تصریح کرد: همکاری معاونت های بهداشتی، درمانی، آموزشی، تحقیقاتی و فناوری با نیروهای مسلح باید تعمیق و ارتقا یابد. هدف ما ارتقای مستمر کیفیت است و با هماهنگی و تعهد مدیریت ارشد و همکاری و مساعدت متقابل می‌توان به پیشرفت در این زمینه‌ها دست یافت.

لازم به ذکر است در این جلسه گزارشی از همکاری های مشترک نیروهای مسلح و وزارت بهداشت در دهه های گذشته در زمینه فلج اطفال، سرخک، سرخجه، واکسیناسیون کرونا، همکاری در بحران ها و انتقال مجروحان، بستری شدن بیماران کرونا در بیمارستان های نیروهای مسلح و ساخت دو واکسن کرونا. راه اندازی مراکز تزریق واکسن و همکاری در کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین توسط سردار سرتیپ پاسدار دکتر عراقی زاده معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح ارائه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا