اخبار سلامت

هشدار وزارت بهداشت به آثار روانی سریال های شبکه نمایش خانگی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، حسین فرشیدی; معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه ای به مهندس سعید مقیسه؛ معاون سازمان صدا و سیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات جهانی صوت و تصویر در فضای مجازی، رعایت بهداشت روانی اجتماعی برای تولیدات شبکه تلویزیونی خانگی را خواستار شد.

در نامه دکتر فرشیدی به مقیسه آمده است: توجه به سلامت روانی و اجتماعی عموم مردم در کنار لزوم مراقبت از سلامت جسمانی آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لزوم بررسی، رفع یا به حداقل رساندن تهدیدات سلامت عمومی از نظر سلامت جسمی و روانی در بالاترین اولویت قرار دارد. وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه پیشگیری است. بنابراین نقش بی بدیل رسانه های تصویری و به ویژه شبکه تلویزیونی خانگی بر سلامت روانی- اجتماعی بر اساس شواهد علمی غیرقابل انکار است.

وی در بخشی دیگر از این نامه عدم توجه به محتوا را عاملی جبران ناپذیر در ایجاد آسیب های روانی و اجتماعی دانست و در ادامه تاکید کرد: شبکه نمایش خانگی با هدف افزایش فضای سرگرمی در قالب فرهنگ و هنر، بخش قابل توجهی از فضای سینمای کشور شامل و تبلیغات و نوآوری گسترده در موضوع مجموعه های نمایشی باعث استقبال چشمگیر جامعه از شبکه نمایش خانگی شده است. از جنبه های خطرناک سریال پرطرفدار «هفت سر اژدها» از نظر سلامت روانی و اجتماعی به سازمان صدا و سیما گزارش شده است.

فرشیدی در ادامه خواستار رعایت بهداشت روانی و اجتماعی برای تولیدات شبکه تلویزیونی خانگی شد و تاکید کرد: انتظار می‌رود حذف صحنه‌های مورد بحث و جلوگیری از پخش این گونه سریال‌ها در دستور کار جدی آن سازمان و سازمان قرار گیرد. نتایج اقدامات موثر به وزارت بهداشت منعکس خواهد شد. .

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در بخش پایانی این نامه به عادی سازی خودآزاری، توسعه مصرف الکل از طریق نمایش دستگاه های مصرف الکل، نمایش مصرف مکرر سیگار و دخانیات و … اشاره کرد. نمایش پرخاشگری فیزیکی و عاطفی، از جمله آسیب احتمالی تولیدات شبکه تلویزیونی خانگی برای مخاطب. ، بیان کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا