اخبار سلامت

تولید محصولات آرایشی تقلبی به علت ممنوعیت واردات

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمود آلبویه; مدیرکل فرآورده های بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی به روش های مختلف و در قالب برنامه های مشخص توسط کارشناسان غذا و دارو انجام می شود.

وی افزود: این نظارت شامل نظارت در حین تولید و نظارت بر انبارهای نگهداری و توزیع و حتی نظارت در محل فروش در فروشگاه ها می شود و به طور کلی در این نوع نظارت ها همانطور که گفته شد محصولاتی که مجوز غذا و دارو را ندارند. سازمان غیر مجاز تلقی می شود.

آل بویه ادامه داد: ممکن است برند معروفی که قبلا توسط یک شرکت معتبر و دارای مجوز وارد شده بود، قاچاق شده باشد و خود شرکت به سازمان غذا و دارو اطلاع دهد و ما آن را غیرقانونی اعلام کنیم، دلیل آن مشخص است؛ اما این احتمال وجود دارد که یک برند معروف که قبلا توسط یک شرکت معتبر و دارای مجوز وارد شده باشد. نظارتی بر تولید و نگهداری آن وجود ندارد و ممکن است در فرآیند تولید، نگهداری و حمل و نقل تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد ماهیت خود را از دست داده و حتی ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

وی گفت: برخی از محصولات به دلیل بازار خوب و قیمت بالا توسط افراد سودجو با ظاهر برند اصلی اما با کیفیت بد و مضر برای سلامتی ساخته و به عنوان کالای اصلی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

مدیرکل فرآورده های بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: برخی محصولات ممکن است به دلیل نگهداری اشتباه یا تاریخ انقضا غیر مجاز اعلام شوند.

آل بوی گفت: با توجه به افزایش قیمت محصولات آرایشی و بهداشتی در سال های اخیر، برخی افراد سودجو با تولید محصولات بی کیفیت و بعضاً ناسالم، اقدام به عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی با قیمت پایین تری کرده و با توجه به ممنوعیت مصرف، اقدام به عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی با قیمت پایین تری کردند. با واردات محصولات خارجی اقدام به تولید محصولات مشابه به صورت تقلبی کرده اند و به دلیل تولید آنها در مکانی که زیر نظر کارشناسان بهداشتی نیست نمی توان از سلامت آنها اطمینان داشت.

آلبویه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 132 فرآورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز توسط معاونت غذا و دارو در سراسر کشور شناسایی و از سوی اداره کل اعلام شده است. اطلاعات دقیقی از محل تولید آنها در دسترس نیست و در صورت شناسایی از سوی ادارات غذا و دارو برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا