سلامت خانواده

شناسایی 131 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز/ کدام محصولات تقلبی است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

محمود آل بووی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی به روش های مختلف و در قالب برنامه های مشخص توسط کارشناسان غذا و دارو انجام می شود.

وی افزود: این نظارت شامل نظارت در حین تولید و نظارت بر انبارهای نگهداری و توزیع و حتی نظارت در محل فروش در فروشگاه ها می شود و به طور کلی در این نوع نظارت ها همانطور که گفته شد محصولاتی که مجوز غذا و دارو را ندارند. سازمان غیر مجاز تلقی می شود.

را بو وی ادامه داد: ممکن است برند معروفی باشد که قبلا توسط شرکت معتبر و دارای مجوز وارد شده است می قاچاق شده است و خود شرکت به سازمان غذا و دارو اطلاع می دهد و ما غیرقانونی اعلام می کنیم، دلیل آن مشخص است. نظارت بر تولید و نگهداری خاکستر وجود ندارد و ممکن است در فرآیند تولید، نگهداری و حمل و نقل جوهره خود را از دست بدهد تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد و حتی ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

وی افزود: برخی از محصولات به دلیل بازار خوب و قیمت بالا توسط افراد سودجو با ظاهر برند اصلی اما با کیفیت بد و مضر برای سلامتی ساخته شده و به عنوان کالای اصلی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

مدیرکل فرآورده های بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برخی از محصولات ممکن است به دلیل نگهداری اشتباه یا تاریخ انقضا غیر مجاز اعلام شوند.

را بو وی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت محصولات آرایشی و بهداشتی در سال های اخیر، برخی افراد سودجو با تولید محصولات بی کیفیت و بعضاً غیربهداشتی سعی در عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی با قیمت پایین تری داشته اند. هستند و با توجه به ممنوعیت واردات محصولات خارجی، محصولات مشابه به صورت تقلبی تولید شده است که نمی توان از سلامت آنها اطمینان داشت زیرا در محلی تولید می شود که زیر نظر کارشناسان بهداشتی نیست.

وی افزود: مصرف کنندگان عمومی می توانند با استفاده از برچسب نصب شده بر روی محصولات آرایشی و استعلام اصالت آنها با تلفن همراه خود، به راحتی محصولات آرایشی و بهداشتی اصیل تولید شده در شرایط بهداشتی را خریداری کنند، بنابراین از خرید محصولات تقلبی خودداری کرده و فاقد برچسب اصالت از تولید و توزیع آنها جلوگیری می کند. در جامعه

را بو وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 132 قلم فرآورده های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز توسط معاونت غذا و داروی سراسر کشور شناسایی و از سوی اداره کل اعلام شده است.

وی افزود: از محل تولید آنها اطلاعات دقیقی در دست نیست و در صورت شناسایی از سوی معاونت غذا و دارو برخورد قانونی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا