سلامت خانواده

انتقاد وزارت بهداشت به برخی فیلم های شبکه نمایش خانگی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزارت بهداشت در نامه ای به سعید مقیسه معاون صدا و سیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی. فضا، خواستار ملاحظات بهداشت روانی اجتماعی برای تولیدات شبکه تلویزیونی خانگی شد.

در این نامه آمده است: توجه به سلامت روانی اجتماعی عموم مردم در کنار لزوم مراقبت از سلامت جسمانی آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. E و نیاز به بررسی، حذف یا به حداقل رساندن خطرات تهدید کننده سلامت عمومی در ابعاد جسمی و روانی در اولویت است. بیشترین وظایف وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری است. از این رو نقش بی جایگزین رسانه های تصویری و به ویژه شبکه تلویزیونی خانگی بر اساس شواهد علمی تأثیر غیرقابل انکاری بر سلامت روانی – اجتماعی دارند.

وی در بخشی دیگر از این نامه عدم توجه به محتوا را عاملی جبران ناپذیر در ایجاد آسیب های روانی و اجتماعی دانست و در ادامه تاکید کرد: شبکه تلویزیونی خانگی با هدف افزایش فضای سرگرمی در قالب فرهنگ سازی و هنر، بخش مهمی از فضای سینمای کشور است. و تبلیغات و نوآوری گسترده در موضوع سریال های نمایشی باعث استقبال چشمگیر جامعه از شبکه نمایش خانگی شده است. قبل از این، با توجه به ابعاد ریسک الهام بخش سریال پرمخاطب «هفت سر اژدها» در سلامت روانی اجتماعی به سازمان صدا و سیما اعلام شد.

فرشیدی در ادامه خواستار رعایت ملاحظات سلامت روانی – اجتماعی برای تولیدات شبکه تلویزیونی خانگی شد و تاکید کرد: انتظار می رود حذف صحنه های مورد بحث و جلوگیری از پخش این گونه سریال ها در دستور کار جدی آن سازمان قرار گیرد و نتایج اقدامات موثر به وزارت بهداشت منعکس خواهد شد. .

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در بخش پایانی این نامه به عادی سازی خودآزاری، توسعه مصرف الکل از طریق نمایش دستگاه های مصرف الکل، نمایش مصرف مکرر سیگار و دخانیات و … اشاره کرد. نمایش پرخاشگری فیزیکی و عاطفی، از جمله آسیب احتمالی تولیدات شبکه تلویزیونی خانگی برای مخاطب. ، بیان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا