سلامت خانواده

12 ویژگی کوله پشتی مناسب دانش آموزان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان باید حداقل دارای ۱۲ ویژگی باشد.

1- کوله پشتی باید سبک باشد بیشترین یک ماده بادوام و قابل شستشو انتخاب کنید.

2- سایز کوله پشتی باید متناسب با سن و سایز دانش آموز باشد زبان آموز به عنوان مثال، عرض کوله پشتی باید با عرض بدن کودک مطابقت داشته باشد.

3- به یاد داشته باشید که کوله پشتی بزرگتر همیشه به معنای کوله پشتی بهتر نیست، به همین دلیل باید همیشه کوله پشتی متناسب با نیاز خود تهیه کنید و کوله پشتی کوچکتری برای فرزندانتان انتخاب کنید.

4- حتما کیف پدها در ناحیه شانه، پشت و سینه، زیرا شانه ها محل عبور عروق خونی و رشته های عصبی مهم هستند.

5- کیف شامل کمربندهای اضافی (کمربند سینه و کمربند می باشد لگن) برای ایجاد حمایت اضافی و انتقال وزن از شانه و کمر به لگن. کوله پشتی هایی که دارای بند روی سینه یا کمر هستند نسبت به سایر کوله پشتی ها ایمنی بیشتری دارند و سلامت سر، گردن و کمر را تضمین می کنند.

6- عرض بند کوله پشتی که روی شانه قرار می گیرد باید برابر با 5 سانتی متر باشد. بند های کمر و سینه کوله پشتی باید بتواند 50 تا 70 درصد وزن را از شانه و ستون فقرات به لگن منتقل کند.

7- کوله پشتی باید دارای جیب ها و فضاهای مناسب با نوع استفاده باشد تا وزن وسایل را توزیع کرده و در مکانی امن نگهداری کند و دسترسی آسان به وسایل را فراهم کند.

8- بهتر است کوله پشتی یک لایه پشتی در داخل داشته باشد تا از شانه ها و کمر در برابر فشار زیاد محافظت کند.

9- کوله پشتی هایی که در محل قرار گرفتن بند روی شانه ها دارای بالشتک هستند، مناسب ترند، زیرا بند های بدون کوسن در هنگام استفاده به داخل شانه فرو می روند و فشار زیادی به شانه ها وارد می کنند و باعث درد می شوند. در غیر این صورت کوله پشتی هایی را انتخاب کنید که دارای بند پهن هستند.

10- بهتر است در کوله پشتی از مواد بازتابنده استفاده شود. این مواد باعث می شود کودکان در شب و تاریکی توسط رانندگان دیده شوند.

11- حمل راحتتر از کوله پشتی توصیه می شود چرخ دار برای استفاده دانش آموزان اما لازم به ذکر است که اگرچه این نوع کوله پشتی ها برای کسانی که بارهای سنگین را در کیف خود حمل می کنند مناسب است، اما در صورت آگاهی زبان آموز اگر در خانه یا مدرسه مجبور است کیف را از پله ها بالا ببرد و یا در شرایطی مانند روزهای برفی حمل آن برایش سخت است، استفاده از این نوع کیف ها توصیه نمی شود. علاوه بر این، اگر فرد نحوه صحیح حمل آن و وضعیت ایستادن مناسب خود را رعایت نکند، در دراز مدت منجر به اختلال در ستون فقرات و افزایش فشار در ناحیه مچ و آرنج می شود.

12- هنگام خرید کوله پشتی را حتما امتحان کنید (چند کتاب داخل آن و دانش قرار دهید زبان آموز آن را از راه دور بپوشید و راه بروید.)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا