اخبار سلامت

تداوم خدمت رسانی جهادی کادر درمان ایرانی در سامرا

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، پزشکان، پرستاران و کادر جهادی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در ایام اربعین به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا و سامرا خدمات درمانی رایگان ارائه کردند. این خدمات را تا 22 شهریور مصادف با شهادت امام حسن عسکری(ع) ادامه دهید. الف) در سامرا ادامه خواهند داد.

به منظور ارائه خدمات بهتر، کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در قالب سه گروه درمانی در ایام اربعین به شهرهای مقدس کربلا و سامرا اعزام شدند تا خدمات درمانی رایگان به زائران ارائه کنند. گروه اول در قالب دو تیم از پنجم مرداد تا چهارم شهریور با تأسیس درمانگاهی به نام «راه شفا» در شهرهای کربلا و سامرا به ارائه خدمات درمانی پرداختند. در این مدت در مجموع بیش از 20 هزار خدمات درمانی به زائران کربلا و سامرا ارائه شد.

گروه دوم از پنجم شهریور (یک روز پس از اربعین) تا چهاردهم شهریور به ارائه خدمات درمانی پرداختند.

سومین گروه از کادر پزشکی جهادی نیز از روز چهارشنبه 23 شهریورماه به شهرستان سامرا اعزام شده اند و تا 31 شهریور به زائران حرم ائمه عسکریین (ع) خدمات درمانی رایگان ارائه می کنند.

دکتر مهدی ابراهیمی; دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره به تسنیم گفت: دلیل اعزام تیم های پزشکی در سه بازه زمانی این است که موکب های زیادی پس از پایان ایام اربعین جمع آوری می شود و این در حالی است که بسیاری از زائران همچنان در شهرهای زیارتی مانده اند. علت اعزام گروه سوم تا 22 شهریور به سامرا این است که همزمان با شهادت امام حسن عسکری(ع) بسیاری از هموطنان به سامرا سفر می کنند و تعداد زائران ایرانی و عراقی در این مدت بسیار زیاد خواهد بود. روزها و طبیعتا جزء زائران هستند. آنها نیاز به دریافت خدمات پزشکی دارند.

دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: هر موکب درمانی شامل 12 پزشک عمومی و پزشک متخصص اورژانس، قلب، داخلی، بیهوشی، 27 پرستار زن و مرد، 7 دندانپزشک و دستیار، 25 نفر پشتیبانی و خدمات است. مردم

اربعین، پزشک، بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی تهران،

وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که نیاز به خدمات تخصصی تری دارند با همکاری آمبولانس اتبا واقع در درمانگاه راه شفا به بیمارستان ماجد سامرا منتقل می شوند. به طور متوسط ​​حدود 5 بیمار با آمبولانس به این بیمارستان اعزام می شوند.

اربعین، پزشک، بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی تهران،

به گفته دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی تهران، این کلینیک با انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و عتبه عسکریه راه اندازی شد و زیرساخت ها با همکاری عتبا مهیا شد.

اربعین، پزشک، بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی تهران،

اربعین، پزشک، بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی تهران، اربعین، پزشک، بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی تهران،

اربعین، پزشک، بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی تهران، اربعین، پزشک، بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی تهران،

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا