سلامت خانواده

غذاهای حاوی آهن برای مبارزه با خستگی

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آهن یک ماده ضروری برای بدن است که به انتقال اکسیژن در سراسر بدن کمک می کند، بنابراین مصرف غذاهای غنی از آهن مانند اسفناج، توت فرنگی، انجیر، آجیل، دانه ها و کلم بروکلی ضروری است. . به پیشگیری از کم خونی، تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت عمومی کمک می کند، به طوری که مصرف منظم این غذاها جذب بهتر آهن را تضمین می کند. در ادامه به معرفی و بررسی غذاهای حاوی آهن برای مقابله با خستگی می پردازیم:

اسفناج

اسفناج نوعی سبزی با برگ سبز تیره است که دارای مواد مغذی زیادی است، یک فنجان اسفناج پخته حدود 6.5 میلی گرم آهن دارد که می تواند نیاز روزانه بدن به آهن را که حدود هشت میلی گرم است، تامین کند. علاوه بر این، اسفناج سرشار از ترکیبات گیاهی با خواص ضد التهابی است که خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

توت فرنگی

توت فرنگی به طور گسترده ای در تهیه کیک، دسر، اسموتی و از دسر استفاده می شود، حاوی مقدار زیادی آهن است به طوری که یک فنجان یا 144 گرم توت فرنگی حاوی 0.6 میلی گرم آهن است که چهار درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می کند.

شکل

انجیر منبع خوبی از آهن، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است، انجیر خام حاوی حدود یک درصد از مقدار توصیه شده روزانه آهن است، انجیر خشک آهن بیشتری نسبت به انجیر تازه دارد. علاوه بر این، انجیر دارای مقدار زیادی منگنز، روی، مس، نیکل و استرانسیوم و احتمال ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

آجیل و دانه ها

مغزها و دانه هایی مانند پسته، بادام، بادام هندی، تخم کدو تنبل، دانه کتان و دانه شاهدانه منبع غنی آهن و همچنین دارای فیبر، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی بالایی هستند.

کلم بروکلی

مصرف منظم بروکلی با کاهش خطر بیماری قلبی و سطح کلسترول خون و بهبود سلامت قلب و عروق همراه است. یک فنجان یا 156 گرم کلم بروکلی پخته حاوی یک میلی گرم آهن است که شش درصد از نیاز روزانه بدن را تشکیل می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا