بهداشت و درمان

افراد الکلی بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، یافته ها شواهد روزافزونی را تایید می کند که اثرات مضر مصرف الکل را حتی برای مصرف کنندگان کم الکل نشان می دهد.

درک عمومی در مورد الکل به ویژه برای جوانان در حال تغییر است، زیرا افراد بیشتری برای محافظت از سلامت خود مصرف خود را محدود کرده یا به طور کامل از آن اجتناب می کنند.

همانطور که تحقیقات بیشتر اثرات منفی مصرف الکل را بر سلامتی تایید می کند، حتی در مقادیر متوسط، باورهای قدیمی در مورد مزایای ادعایی سلامتی ناشی از نوشیدن گاه به گاه در حال تغییر است.

یک مطالعه جدید بزرگ نشان داده است که مصرف متوسط ​​الکل هیچ فایده ای برای افراد مسن ندارد، اما در عوض خطر مرگ ناشی از بیماری را افزایش می دهد.

این یافته ها بر اساس سوابق بهداشتی بیش از 135000 بزرگسال 60 سال و بالاتر در بریتانیا است.

در طول مصاحبه های اولیه، از شرکت کنندگان سوالات مفصلی در مورد مصرف الکل آنها بین سال های 2006 و 2010 پرسیده شد. محققان با استفاده از داده های UK Biobank، افزایش مرگ و میر مرتبط با سرطان و همه علل را در مصرف کنندگان کم، متوسط ​​و پرخطر دریافتند.

نتایج نشان داد که نوشیدن کم خطر همچنان با خطر مرگ ناشی از سرطان در این گروه همراه بود، در حالی که مصرف متوسط ​​الکل همچنان با احتمال بالاتر مرگ ناشی از سرطان و سایر علل مرتبط بود.

قرار گرفتن در معرض اتانول و فرمالدئید برای سلامت انسان مضر است. نوشیدنی های الکلی حاوی این اجزا در مقادیر مختلف هستند.

هنگامی که الکل توسط بدن متابولیزه می شود، بیشتر اتانول مصرفی توسط کبد به یک ترکیب سمی به نام استالدئید، یک سرطان زا شناخته شده که ممکن است باعث آسیب DNA شود، تجزیه می شود.

در حالی که این واکنش استالدهید معمولاً قبل از تجزیه به استات کوتاه مدت است، اما همچنان می تواند منجر به آسیب قابل توجهی شود، به ویژه در کبد، جایی که بیشتر متابولیسم الکل در آن رخ می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا