سلامت خانواده

وزیر بهداشت اعلام کرد: به زودی پرستاران جدید جذب می شوند

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا ظفرکندی صبح امروز به مناسبت روز بهداشت و درمان از مرکز بهداشت روستای هفت جوی بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهورزان زیربنای سلامت کشور هستند و ما هستیم. از زحمات آنها قدردانی کنیم

تسنیم در خبری نوشت: وی با اشاره به فعالیت 19 هزار مرکز بهداشتی درمانی در سراسر کشور، افزود: 30 هزار بهورز که دو سوم آنها زن و مابقی مرد هستند در مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند. .

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر مرکز بهداشتی درمانی به جمعیت 1000 تا 1500 نفری خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند، گفت: مراکز بهداشتی درمانی در روستاها و شهرها وضعیت سلامت مادران و نوزادان را از بارداری تا تولد و در دوران رشد رصد و پیگیری می کنند. و آموزش ها و مراقبت های لازم را به مردم ارائه می کنند.

ظفرکندی تصریح کرد: نقش بهورزان در کنترل، پیشگیری و واکسیناسیون بیماری های عفونی و غیر عفونی و همچنین بهداشت دهان و دندان بسیار موثر بوده و ارزش افزوده ای برای نظام سلامت محسوب می شود چرا که واکسیناسیون به موقع بار درمان را کاهش می دهد. در آینده

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه رئیس جمهور نسبت به شبکه بهداشت و درمان، پزشکی خانواده و نظام ارجاع باید تلاش کنیم تا این سامانه در سراسر کشور به ویژه شهرستان ها اجرا شود. اگر این سامانه در شهرستان ها جاری و متمرکز باشد و نظام ارجاع نیز برقرار شود به اهداف خود در برنامه هفتم توسعه و سیاست های ابلاغی می رسیم.

ظفر قندی تاکید کرد: باید با تامین منابع پایدار و احترام به جامعه سلامت کشور از بهورز گرفته تا متخصص و فوق تخصص، حوزه سلامت را به خوبی پیش ببریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان درباره معیشت و جذب افراد بیمار در سراسر کشور خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا شرایط معیشت بیماران و کادر بهداشتی را در مراکز بهداشتی و درمانی بهبود بخشیم. در بودجه عمومی کشور لحاظ شود. همچنین با سازمان اداری و استخدامی کشور برای رفع کمبود کارگر و جذب نیروی جدید بحث و تبادل نظر را آغاز خواهیم کرد.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا