سلامت خانواده

با دیدن این علائم به پزشک مراجعه کنید، ممکن است سرطان باشد

به گزارش خبرآنلاین، سرطان روده بزرگ یکی از شایع ترین سرطان ها در جهان است و افراد زیادی را درگیر می کند. این بیماری معمولاً افراد مسن را درگیر می کند، اما گروه های سنی جوان تر نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.

این علائم و نشانه های سرطان روده بزرگ را نادیده نگیرید

وجود خون در مدفوع

این می تواند نشانه سرطان روده بزرگ باشد. برای اطمینان، نمونه مدفوع بیمار برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال می شود.

خونریزی از رکتوم

خونریزی مقعدی شایع ترین علامت سرطان روده بزرگ است. خونریزی مقعدی معمولاً از انتهای کولون یا رکتوم منشا می گیرد. رنگ این خون معمولا قرمز روشن است.

مشکل در دفع مدفوع

تغییر یا اختلال در روند اجابت مزاج یکی از علائم سرطان روده بزرگ است. ممکن است احساس اجابت مزاج کامل یا نیاز فوری به اجابت مزاج داشته باشید و سپس متوجه شوید که مدفوعی برای دفع وجود ندارد.

کم خونی

کم خونی به کمبود گلبول های قرمز خون در خون اشاره دارد. در برخی موارد، این وضعیت ممکن است ناشی از خونریزی مقعدی به دلیل سرطان روده بزرگ باشد. احساس خستگی زیاد، رنگ پریدگی، ضعف و تنگی نفس از علائم کم خونی است.

درد دل

دل درد و دردهای متناوب در شکم یک تجربه طبیعی است. با این حال، اگر اغلب از نفخ و دردهای این چنینی رنج می برید، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ وجود دارد.

کاهش وزن غیر ارادی

حتی اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، سرطان روده بزرگ می تواند باعث کاهش وزن ناخواسته شما شود. در این صورت حتی ممکن است بی اشتهایی شدید را تجربه کنید.

یبوست

اگر بیش از چند روز طول بکشد، یبوست می تواند با سرطان روده بزرگ مرتبط باشد. یبوست مزمن یا مداوم حتی ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش دهد.

اسهال

اسهال مداوم اغلب نشانه سرطان روده بزرگ است.

حالت تهوع و استفراغ

حالت تهوع و استفراغ مداوم بدون دلیل مشخص می تواند از علائم سرطان روده بزرگ باشد.

سرطان روده بزرگ و رکتوم از جمله سرطان هایی هستند که در صورت تشخیص زودهنگام قابل پیشگیری هستند. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و معاینه شوید. زیرا تشخیص زودهنگام بهترین پیشگیری است.

منبع: Communitycancercenter

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا