سلامت خانواده

مطالبه پرستاران از دولت/اجرای قوانین پرستاری به نفع مردم است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا زینالی اظهار داشت: مطالبات پرستاران کاملاً روشن است، اعاده حقوق، اقدامات فوق العاده ویژه با ضریب صحیح و درج در حکم استخدامی، اصلاح اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری و معافیت از پرداخت مالیات از مهمترین خواسته های پرستاران است. .

وی ادامه داد: قانون تعرفه خدمات پرستاری پس از 15 سال در سال 1401 اجرا شد و در سال 1402 تعداد بسته های خدماتی و ضرایب پرداخت نیز اصلاح شد، اما هنوز جا برای اصلاح این ضرایب و افزایش بسته ها به گونه ای وجود دارد که تاثیر خوب بر درآمد پرستاران شاغل

یکی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری گفت: حذف سهم پرستاران از رده حرفه ای در سال 1402 به پرستاران آسیب دیده وارد شد. امیدواریم در دولت جدید سهم پرستاران حرفه ای به درصد ثابتی برسد.

وی افزود: حضور پرستاران در مجامع تصمیم گیری و سیاست گذاری نظام سلامت از جمله شورای عالی بیمه و شورای عالی برنامه ریزی از خواسته های مهم پرستاران است.

زینالی ادامه داد: راه اندازی کمک پرستاری در وزارت بهداشت گام مهمی برای پرستاران بود اما هنوز چنین جایگاهی برای پرستاران در سطح دانشگاه های علوم پزشکی تعریف نشده است. ایجاد گروه پرستاری در دانشگاه ها نیز یکی از خواسته های اصلی پرستاران است و تا زمان اجرایی شدن این خواسته، مدیریت های پرستاری دانشگاه ها باید زیر نظر روسای دانشگاه ها فعالیت کنند تا از اختیارات کافی برای پیگیری مطالبات پرستاران برخوردار باشند. پرستاران

وی گفت: قانون ارتقای بهره وری به صورت ناقص و خودسرانه در دانشگاه های علوم پزشکی اجرا می شود و متأسفانه نظارتی بر اجرای صحیح این قانون وجود ندارد، لذا اجرای صحیح و کامل این قانون نیز درخواست پرستاران از سازمان نظام وظیفه است. دولت آینده و در نهایت تعیین تکلیف نیروهای 89 روزه و شرکت سال ها در بخش های پزشکی مشغول به کار هستند و امیدواریم موضوع تغییر وضعیت این همکاران در اولویت قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا