سلامت خانواده

توصیه دانشمندان؛ این 5 مکمل غذایی عمر شما را افزایش می دهد

به گزارش خبرآنلاین، امروزه استفاده از مکمل های غذایی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

سلامت نیوز در خبری نوشت: خیلی ها فکر می کنند با مصرف مکمل ها می توانند تمام کمبودها و نیازهای بدن خود را تامین کنند و زندگی سالم و طولانی تری داشته باشند، اما آیا این تصور درست است؟ واقعا چه مکمل هایی از ابتلای ما به بیماری ها جلوگیری می کنند و باعث می شوند عمر طولانی تری داشته باشیم؟

در این مقاله بر اساس مطالعات علمی به این سوال پاسخ می دهیم و نقش مکمل ها را در حفظ سلامت و افزایش طول عمر بررسی می کنیم.

نقش مکمل ها در افزایش طول عمر
به گفته دکتر نیر بارزیلای، مدیر مؤسسه پیری در کالج پزشکی آلبرت انیشتین، مکمل ها قطعاً تأثیر مثبتی دارند، البته بیشتر بر اقتصاد تا سلامت ما تأثیر مثبت دارند. تخمین زده شده 39 میلیارد دلار بازار جهانی مکمل ها از بسیاری از شرکت ها و کارگران پشتیبانی می کند، اما اینکه آیا از سلامت ما نیز حمایت می کند، سوال مهمی است که پاسخ به آن چندان آسان نیست.

بارزیلای و دیگر متخصصان طول عمر می گویند مکمل هایی که برای داشتن زندگی طولانی و سالم انتخاب می کنیم برای همه یکسان نیست و باید متناسب با هر فرد و زمان باشد. دکتر آندریا مایر، مدیر مرکز طول عمر سالم در دانشگاه ملی سنگاپور نیز می گوید که مکمل ها باید بر اساس بیولوژی افراد تعیین شوند.

طبق تحقیقات دکتر مایر، بسیاری از مکمل ها اثراتی را که در برچسب آنها ادعا می کنند، ندارند و واکنش همه افراد به هر مکمل کمی با سایر مکمل ها متفاوت است. اگرچه او به برخی از بیماران خود در کلینیک های خصوصی و دولتی سنگاپور مکمل ها را توصیه می کند، اما برای تجویز آنها رویکردی کاملا شخصی و علمی دارد.

با افزایش سن، توانایی بدن در جذب مواد مغذی کاهش می یابد، بنابراین استفاده عاقلانه و صحیح از مکمل ها ممکن است باعث افزایش طول عمر برخی افراد شود. در ادامه 5 مورد از محبوب ترین مکمل ها را معرفی می کنیم که از نظر علمی تایید شده اند و اثرات آنها را بر بدن شرح می دهیم.

بهترین مکمل ها برای افزایش عمر
1. ویتامین D
بسیاری از متخصصان پیری و طول عمر، از جمله ایمونولوژیست آنتونی فاوسی و هکر زیستی برایان جانسون، این مکمل را مصرف می کنند.

ویتامین D در تراکم استخوان و جذب کلسیم نقش دارد. ما بیشتر ویتامین D خود را از نور خورشید دریافت می کنیم. بنابراین، بسیاری ترجیح می دهند در زمستان که نور کمتر است، مکمل های ویتامین D مصرف کنند. البته، شما می توانید ویتامین D را از رژیم غذایی حاوی ماهی های چرب مانند سالمون، شیر غنی شده و زرده تخم مرغ دریافت کنید.

Brasilai می گوید که اگرچه سطح ویتامین D او پایین است، اما مکمل های ویتامین D مصرف نمی کند. او معتقد است تنها مشکلی که ویتامین D به آن کمک می کند پوکی استخوان است و بر اساس اسکن استخوان می گوید استخوان های ضخیمی دارد و فکر نمی کند به مکمل های ویتامین D نیاز داشته باشد.

اگرچه مصرف مکمل ویتامین D رایج است، اما باید توجه داشته باشید که افراد دارای سلامت استخوان کافی ممکن است به ویتامین D اضافی نیاز نداشته باشند.

2. روغن ماهی
روغن ماهی یک مکمل عالی برای سلامت قلب است که کلسترول خون را با مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 بهبود می بخشد. همچنین شواهدی وجود دارد که روغن ماهی به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد برای پیشگیری از تورم و دردهای آرتروز و بهبود آنها مفید است.

البته با مصرف گردو، سالمون یا ماهی تن نیز می توانید امگا 3 زیادی دریافت کنید. مصرف امگا 3 موجود در ماهی و آجیل نیز بسیاری از مواد مغذی دیگر را فراهم می کند. به عنوان مثال، مغز منبع خوبی از فیبر، منیزیم و ویتامین B6 است و ماهی سالمون برای بهبود ذخیره ویتامین D و ویتامین B12 عالی است.

3. تقویت کننده های NAD+ مانند NR
نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید (+NAD) یک آنزیم حیاتی است که به تولید انرژی در بدن، حفظ سلامت بافت، ترمیم DNA، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و متابولیسم کمک می کند.

نیکوتین آمید ریبوزید (NR) و نیکوتین آمید مونونوکلئوتید (NMN) پیش سازهایی هستند که به ما امکان می دهند NAD+ بیشتری تولید کنیم و به مکمل های ضد پیری محبوب تبدیل شده اند.

طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، از آنجایی که NMN به عنوان یک دارو تحت بررسی است، نمی توان آن را به عنوان یک مکمل غذایی به بازار عرضه کرد. با این حال، NR را می توان به عنوان مکمل به دست آورد. بر اساس برخی مطالعات، NR دارای خواص ضد التهابی خوبی است و ممکن است برای سلامتی ما در سنین بالا مفید باشد.

4. فیستین
این ترکیب شیمیایی در توت فرنگی رنگ روشن، خرمالو، پیاز و سیب یافت می شود. فیستین یک ماده ضدالتهاب عالی است که سلول‌های قدیمی و سمی را که با افزایش سن ایجاد می‌شوند را تمیز می‌کند.

پل رابینز، محقق طول عمر، می گوید که فیستین را هر دو هفته یکبار مصرف می کند و زانوی “صدا” او همیشه پس از مصرف آن احساس بهتری پیدا می کند. سایر محققان سالمندی نیز در مورد پتانسیل فیستین برای بهبود شرایط مختلف مانند آرتریت و آلزایمر هیجان زده هستند. با این حال، بسیاری از کارشناسان به مردم هشدار داده اند که بهتر است چند سال صبر کنید تا در مورد فواید و خطرات استفاده از فیستین در خانه اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

5. منیزیم
منیزیم یک ماده معدنی شگفت انگیز است که برای عضلات، استخوان ها، اعصاب، فشار خون و سلامت سلول ها عالی است. دکتر پیتر آتیا، متخصص طول عمر، هر روز چندین نوع مختلف منیزیم را برای پیری سالم مصرف می کند. البته، با خوردن یک رژیم غذایی گیاهی سالم پر از لوبیا، موز، آووکادو، آجیل و سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج نیز می توانید مقدار زیادی منیزیم دریافت کنید.

اهمیت رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی
متخصصان پیری در مورد مکمل ها به اتفاق نظر نرسیده اند، اما همه آنها موافقند که رژیم غذایی سالم سرشار از غلات کامل، حبوبات، میوه ها و سبزیجات برای افراد مسن بسیار مفید است. با وجود این، بسیاری از مردم هنوز مکمل مصرف می کنند. مایر معتقد است که این تا حد زیادی برای کاهش اضطراب است، زیرا بدون داروهای ضد پیری تایید شده و بدون مکمل های توصیه شده برای جلوگیری از شایع ترین بیماری های مرتبط با افزایش سن و علل مرگ زودرس مانند سرطان و بیماری قلبی، با خرید یک قرص احساس می کنیم که می تواند سلامت ما را تضمین کند.

مایر هیچ مکملی مصرف نمی‌کند و می‌گوید یک رژیم غذایی سالم وگان به بدن او هر چیزی را که نیاز دارد می‌دهد. Barzilay همچنین فقط یک مکمل هموسیستئین که حاوی اسید فولیک و ویتامین B یا چیزی مشابه است مصرف می کند. او می گوید مصرف این مکمل به دلیل عدم تعادل ژنتیکی خاصی در بدنش است. به گفته وی، نباید هر ویتامینی را که دیگران توصیه می کنند مصرف کنیم.

تاثیر مکمل ها بر سلامت ما پیچیده است و برای افراد مختلف یکسان نیست. البته اگر مکمل ها عاقلانه و درست مصرف شوند، به خصوص با توجه به کاهش توانایی جذب مواد مغذی با افزایش سن، می توانند طول عمر ما را افزایش دهند.
خلاصه
با افزایش سن، جذب مواد مغذی ضروری در بدن مشکل می شود و این زمانی است که از مکمل ها استفاده می شود. نکته مهمی که باید بدانید این است که مکمل ها در صورت استفاده صحیح و عاقلانه می توانند طول عمر ما را افزایش دهند و مصرف کورکورانه آنها بدون ارزیابی نیازهای فردی خاص ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

به گفته متخصصان، بدون اطلاع از نیازهای بدن خود نباید از مکمل ها استفاده کنیم. مهم است که نیازهای خود را درک کنید و قبل از گنجاندن مکمل ها در برنامه روزانه خود با یک متخصص مشورت کنید. فراموش نکنید که بهبود سلامت و تندرستی رویکردی فراگیر ندارد.

۴۷۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا