سلامت خانواده

عادات غذایی که بدن شما را نابود می کند

به گزارش خبرآنلاین، استفاده از غذاهای ناسالم مانند آب نبات، دسرها، سرخ کردنی ها، نوشیدنی های شیرین و سایر تنقلات که کالری زیادی دارند و فواید کمی برای بدن دارند، طبیعی است. اما باید بدانید که این نوع غذاها زمانی دردسرساز خواهند شد که بخش زیادی از رژیم غذایی را تشکیل دهند و مصرف آنها به طور مرتب تکرار شود و این پتانسیل را داشته باشند که بدن را به تدریج تخریب کنند.

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، بهتر است مصرف میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های گیاهی را در اولویت قرار دهید.

در زیر عادات غذایی که می توانند بر بدن شما تأثیر منفی بگذارند آورده شده است:

1) مصرف زیاد شکر

تحقیقات نشان می دهد که قند اضافه شده در غذاها و نوشیدنی ها، مانند نوشابه و آبمیوه، با افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان مرتبط است.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که مردان کمتر از 36 گرم و زنان کمتر از 25 گرم قند در روز مصرف کنند. سعی کنید قند طبیعی موجود در میوه ها و لبنیات را با قندهای مصنوعی جایگزین کنید.

۲) پرخوری

اگر تا به حال بعد از غذا دچار سوء هاضمه یا نفخ شده اید، ممکن است به دلیل پرخوری باشد. علاوه بر این، پرخوری می تواند باعث افزایش کالری دریافتی و در نتیجه چاقی و آسیب بیشتر به بدن شود.

3) شام

اگر خیلی نزدیک به زمان خواب غذا بخورید، ممکن است به بدن خود آسیب برسانید. خوب است بدانید که خوردن شام زودهنگام (مثلاً 7 تا 8 بعد از ظهر) می تواند علائم رفلاکس را کاهش دهد، بنابراین عادت کنید که شام ​​را زودتر بخورید.

علاوه بر این، به نظر می رسد خوردن شبانه به طور مستقیم با پرخوری ارتباط دارد. سعی کنید دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب غذا نخورید.

4) مصرف ناکافی فیبر

اگر در رژیم غذایی خود از غلات کامل، حبوبات، میوه ها و سبزیجات استفاده نمی کنید، باید بدانید که در واقع بدن خود را از دریافت فیبر کافی محروم می کنید.

این ماده مغذی فقط در غذاهای گیاهی یافت می شود و فواید زیادی دارد. فیبر باکتری های سالم روده را تغذیه می کند و به کاهش وزن و کاهش کلسترول خون کمک می کند. اگر به اندازه کافی غذا نخورید، مشکلات گوارشی بیشتری را تجربه خواهید کرد، در مدیریت وزن خود با چالش هایی مواجه خواهید شد و کلسترول خون بالاتری خواهید داشت.

برای دریافت فیبر کافی، در هر وعده غذایی و میان وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید. همچنین از مصرف غلات کامل و آجیل غافل نشوید.

5) مصرف بیش از حد چربی حیوانی

چربی‌های گیاهی، مانند آنهایی که در آجیل، دانه‌ها و روغن‌های گیاهی یافت می‌شوند، فواید زیادی برای سلامتی دارند، اما چربی‌های حاصل از منابع حیوانی در صورت مصرف بیش از حد می‌توانند به بدن شما آسیب برسانند.

چربی اشباع شده نوعی چربی است که اغلب در غذاهای حیوانی مانند گوشت قرمز، لبنیات و تخم مرغ یافت می شود و ممکن است بر سیستم قلبی عروقی شما تأثیر منفی بگذارد.

6) مصرف غذا و نوشیدنی اسیدی

سلامت دندان ممکن است بسته به انتخاب غذا و نوشیدنی در خطر باشد. غذاهایی که بیش از حد اسیدی هستند (مانند نوشابه و قهوه) می توانند منجر به فرسایش دندان شوند. این حتی در مورد نوشابه های رژیمی نیز صدق می کند.

حتی میوه های اسیدی و میوه های خشک می توانند منجر به ایجاد محیط اسیدی در دهان شوند که منجر به مشکلات دهان و دندان می شود.

برای جلوگیری از بروز این شرایط، از خوردن غذاهای اسیدی خودداری کنید و در صورت انجام، سعی کنید بلافاصله دندان های خود را مسواک بزنید.

منبع: eatthis

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا