سلامت خانواده

5 راه سالم و ساده برای تقویت حافظه

به گزارش خبرآنلاین، ترس از دست دادن حافظه و فراموشی با بسیاری از افراد همراه است، اما لازم است این افراد بدانند که روش های مهم و ساده ای وجود دارد که می تواند پیشگیرانه باشد.

در واقع، مهارت ها و عاداتی وجود دارد که می توانید برای بهبود توانایی خود در به خاطر سپردن اطلاعات اتخاذ کنید:

۱. هر روز ورزش کنید

فعالیت بدنی باعث افزایش جریان خون در سراسر بدن از جمله مغز می شود و به تقویت حافظه کمک می کند. برای این منظور حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت هوازی متوسط ​​مانند پیاده روی سریع و یا 75 دقیقه در هفته فعالیت هوازی شدید مانند دویدن توصیه می شود.

۲. ذهن خود را فعال نگه دارید

فعالیت های ذهنی و فکری از کاهش حافظه جلوگیری می کند. می توانید جدول کلمات متقاطع را حل کنید، بازی های فکری انجام دهید، نواختن ساز را یاد بگیرید یا در فعالیت ها و گروه های اجتماعی شرکت کنید.

۳. وقت خود را با دیگران بگذرانید

تعامل اجتماعی به دفع افسردگی و استرس کمک می کند. افسردگی و استرس دو عاملی هستند که باعث از دست دادن حافظه می شوند. به دنبال فرصت هایی برای دور هم جمع شدن با عزیزان و دوستان خود باشید، به خصوص اگر تنها زندگی می کنید.

۴. خوب بخواب

کمبود خواب با کیفیت با از دست دادن حافظه مرتبط است. سعی کنید خواب کافی و سالم (7 تا 9 ساعت) را در اولویت قرار دهید تا از آسیب احتمالی به حافظه خود جلوگیری کنید.

۵. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی سالم مهمترین چیز برای داشتن حافظه قوی است. میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، ماهی، لوبیا و مرغ را بیشتر مصرف کنید. همچنین از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید. زیرا الکل منجر به گیجی و از دست دادن حافظه می شود.

منبع: mayoclinic

۴۷۴۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا