سلامت خانواده

16 اشتباه رایج هنگام خوردن صبحانه

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز، حتما می دانید که صبحانه مهم ترین وعده غذایی است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه راه های بهتری برای تهیه صبحانه مورد علاقه خود دارید؟ از تخم‌مرغ خشک و پنکیک گرفته تا کمبود مواد مغذی، همه راه‌هایی را که شروع روزتان را خراب می‌کنند، بیابید. در این مقاله به 16 اشتباه در خوردن صبحانه پرداخته ایم.

1. استفاده از تخم مرغ سرد

تخم مرغ در بسیاری از صبحانه ها نقش اساسی دارد و بسیاری از دستور العمل های صبحانه از تخم مرغ در دمای اتاق استفاده می کنند. اما دلیل این امر چیست؟ برای دستور العمل هایی مانند پنکیک و وافل که به خمیر نیاز دارند، تخم مرغ در دمای اتاق نتیجه نرم تر و سبک تری به دست می دهد که به راحتی مخلوط می شود و منجر به یک صبحانه لذت بخش می شود.

2. مخلوط کردن بیش از حد باعث ایجاد پنکیک سفت می شود

آیا پنکیک هایی که درست می کنید سفت و شبیه نان هستند؟ این اشتباه با مخلوط کردن زیاد خمیر انجام می شود. اگرچه ممکن است احساس کنید که باید تمام قسمت های سخت خمیر را صاف کنید، اما اگر مقدار کمی از آن باقی بماند اشکالی ندارد. مخلوط کردن بیش از حد باعث ایجاد گلوتن بیشتری در خمیر می‌شود که باعث می‌شود پنکیک نان‌دار به نظر برسد. دقت کنید که خمیر را به اندازه ای مخلوط کنید که صاف شود و بدون چسبندگی از ظرف خارج شود.

3. به اندازه کافی وافل نپزید

وافل های نپخته ظاهری مخدوش دارند و به نظر می رسند که پخته شده اند. اما اگر یک لقمه از آنها بزنید متوجه طعم آرد خواهید شد و همچنین با خطرات تخم مرغ نپخته نیز مواجه هستید. این به این دلیل است که وافل ساز شما خیلی داغ است. اگرچه تایمر خودکار به شما می گوید که چه زمانی وافل آماده شده است، اما بهتر است که دما را کم کنید و وافل را برای مدت طولانی تری بپزید تا مطمئن شوید که وافل کاملا پخته شده است و از آن لذت ببرید.

4. بیکن سرد را باز کنید

پختن بیکن سرد روی تابه داغ یک راه عالی برای جلوگیری از ترد شدن بیکن است. درست مانند تخم مرغ، اگر بیکن را زمانی بپزید که به دمای اتاق برسد، یکنواخت تر پخته می شود و طعم کلی بهتری خواهد داشت. دلیل این امر این است که قسمت چرب بیکن برای مدت طولانی تری نسبت به قسمت گوشتی سردتر می ماند. اگر 15 دقیقه اجازه دهید گوشت گرم شود، هر دو قسمت به یک درجه حرارت می رسند و یکنواخت می پزند.

5. کوکو سیب زمینی پوره یا خمیر مانند

برای اینکه پوره سیب زمینی ترد شود و خشک نشود، سیب زمینی ها باید طی یک فرآیند دقیق نشاسته زدایی شوند. یکی از راه های جلوگیری از سفت شدن یا خمیری شدن پوره سیب زمینی این است که سیب زمینی ها را در یک کاسه آب سرد رنده کنید. این کار نشاسته سیب زمینی را از بین می برد. بعد از این مرحله سیب زمینی ها را به سرعت آبکشی کنید سپس سیب زمینی های رنده شده را روی دستمال تمیزی قرار دهید سپس در تابه سرخ کنید.

6. استفاده از تابه نامناسب برای املت

استفاده از تابه نامناسب برای املت می تواند بر احتمال شکستن آن در هنگام برگرداندن تاثیر بگذارد. این همچنین منجر به املت نازک تر یا غلیظ تر از آنچه در نظر داشتید می شود. یک قانون کلی خوب که باید به خاطر داشت این است که یک املت معمولی یک نفره حاوی 2-3 تخم مرغ است که به خوبی در یک تابه 17-22 سانتی متری قرار می گیرند. برای بیش از سه تخم مرغ، باید از یک تابه بزرگتر استفاده کنید، بنابراین حواستان باشد که چه تعداد تخم مرغ می خواهید برای املت استفاده کنید.

7. استفاده نکردن از جو دوسر برای شب تا صبح

اگرچه در طول شب تا صبح می توانید از هر مدلی استفاده کنید، اما استفاده از فضای نامناسب بر روی بافت کلی فضا تأثیر می گذارد. جو فوری که رقیق‌تر از جو دوسر است، در طول شب تا صبح نرم می‌شود.

8. خوردن نان تست فقط برای صبحانه

گاهی وقتتان کم است و خوردن یک تکه نان تست تنها گزینه موجود به نظر می رسد. اگرچه این گزینه بهتر از نخوردن صبحانه است، اما اثرات طولانی مدت خوردن نان تست به تنهایی بر بدن منفی است و بدن را از مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز برای شروع روز تخلیه می کند.

9. تخم مرغ را نکوبید

تخم مرغ های خوب زده شده به اندازه کافی پف دار هستند و در دهان ذوب می شوند. بهترین راه برای دستیابی به این نوع تخم مرغ این است که آنها را قبل از ریختن در تابه در یک کاسه هم بزنید. این روش بسیار بهتر از شکستن تخم مرغ ها به طور مستقیم در تابه است. با این کار هوا به تخم مرغ اضافه می شود و بافت کرکی تخم مرغ ایجاد می شود. هم زدن باعث می شود زرده و سفیده به خوبی با هم مخلوط شوند و به طور یکنواخت پخته نشوند.

10. عدم استفاده کافی از سبزیجات

اگر رنگ بشقاب صبحانه شما بیشتر قهوه ای یا بژ است، به این معنی است که به اندازه کافی سبزیجات نمی خورید. جدای از رنگ دادن به بشقاب خود، افزودن حداقل یک سبزی به صبحانه می تواند به شما کمک کند روز خود را با انرژی بیشتری شروع کنید و مواد مغذی کافی برای عملکرد موثر بدن در طول روز فراهم کند.

11. نوشیدن قهوه با معده خالی

فکر نوشیدن یک فنجان قهوه داغ به تنهایی ممکن است به شما انرژی بدهد، اما در واقع باعث می شود احساس خستگی بیشتری کنید و اثرات مضر طولانی مدتی بر سیستم گوارشی شما داشته باشد. قهوه آب‌آب‌کننده و همچنین سرکوب‌کننده اشتها است که می‌تواند منجر به سردرد در طول روز شود. قهوه اغلب باعث می شود معده اسید کمتری تولید کند که در دراز مدت هضم را دشوارتر می کند.

12. استفاده از آب هنگام تهیه بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر اکنون به بی مزه بودن و کسل کننده بودن شهرت دارد و دلیل آن این است که به جای شیر با آب پخته می شود. برای طعم و بافت غنی تر و افزودن مواد مغذی بیشتر، از شیر یا یک جایگزین غیر لبنی برای طعم دادن به ام میل استفاده کنید.

13. روز را با یک اسموتی شیرین و شیرین شروع کنید

شاید فکر کنید اسموتی یک گزینه سالم برای صبحانه است، اما نکته مهم این است که مواد داخل اسموتی باید از نظر تغذیه متعادل و پرانرژی باشد. اضافه کردن غذاهایی که قند و کالری بالایی دارند مانند ماست، کره بادام زمینی، عسل و سایر سس ها آسان است. ترفند دیگر این است که مقدار میوه های شیرینی را که اضافه می کنید کاهش دهید، سعی کنید به جای میوه های شیرین از هندوانه و پرتقال استفاده کنید.

14. فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید

حتما شنیده اید که خوردن سفیده تخم مرغ به تنهایی گزینه بهتری برای کاهش وزن و کاهش سطح کلسترول است، اما نخوردن زرده تخم مرغ منجر به از دست رفتن ویتامین ها و سایر مواد ضروری می شود. زرده تخم مرغ حاوی بسیاری از ویتامین های مختلف از جمله B12، D و B2، اسیدهای چرب ضروری و پروتئین است.

به جای پرهیز کامل از خوردن زرده تخم مرغ، به منظور کاهش اثرات افزایش کلسترول، می توانید از رژیم غذایی کم چربی استفاده کنید. البته همیشه باید با پزشک مشورت کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما مناسب است.

15. بعد از بیدار شدن از خواب آب ننوشید

کم آبی یک مشکل جدی است که منجر به میگرن، فشار خون بالا و سینوزیت می شود. همانطور که می خوابید، بدن شما کم آب می شود، بنابراین نوشیدن یک لیوان آب بعد از بیدار شدن از خواب، اندام های داخلی شما را نیز بیدار می کند. نوشیدن آب به محض بیدار شدن از خواب نیز به ایجاد یک عادت سالم برای شروع روز کمک می کند.

16. نخوردن صبحانه

اگرچه اثرات منفی نخوردن صبحانه بر بدن می تواند بسیار قابل بحث باشد، اما محروم کردن بدن از مواد مغذی و کالری مورد نیاز به طور منظم، به ویژه پس از یک خواب شبانه، می تواند بر سلامتی تأثیر بگذارد. نخوردن صبحانه همچنین می تواند به هوس خوردن غذاهای شیرین یا شور منجر شود و به طور کلی میل به میان وعده را افزایش می دهد و معده شما را با کالری خالی پر می کند.

233236

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا