سلامت خانواده

غذاهای مضر برای افراد مبتلا به فشار خون بالا

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، امروزه تعداد قابل توجهی از مردم از فشار خون بالا رنج می برند، این وضعیتی است که در آن سرعت خون در رگ های خونی تا حد هشدار دهنده ای افزایش می یابد و باعث ضعیف شدن دیواره رگ ها می شود. در صورتی که قلب با سرعت بیشتری خون را پمپاژ می کند، این امر منجر به فشار بیش از حد بر قلب و افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی عروقی می شود. برخی از غذاها ممکن است این شرایط را بدتر کنند. به بررسی مواد ادامه دهید. ما غذای مضر برای افراد مبتلا به فشار خون بالا ارائه می کنیم:

نمک

هنگامی که مصرف سدیم در رژیم غذایی افزایش می یابد، تعادل را حفظ کنید Uni بدن انسان دچار اختلال می شود، این باعث می شود که کلیه ها نتوانند خون را به خوبی فیلتر کنند، زیرا خون دارای سدیم بالایی است، زمانی که کلیه ها نتوانند به درستی کار کنند، مقدار آب در خون افزایش می یابد و فشار خون افزایش می یابد. . بالا می رود؛ متخصصان تغذیه اعلام کرده اند که مصرف روزانه سدیم برای یک فرد سالم نباید بیش از 1500 میلی گرم باشد.

قهوه

قهوه جایگزین فوق العاده ای برای نوشیدنی های انرژی زا است، با این حال، مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار می تواند فشار خون را افزایش دهد.

شکلات

مصرف آب نبات و شکلات سطح سدیم بدن را افزایش می دهد، همچنین سطح قند خون را به شدت افزایش می دهد، بنابراین فشار خون بالا می رود. علاوه بر این، مصرف مقادیر زیاد مواد قندی باعث چاقی می شود که ارتباط مستقیمی با فشار بیش از حد به قلب و افزایش فشار خون دارد.

نوشابه گازدار

نوشابه های گازدار احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها و افزایش فشار خون را افزایش می دهد و همچنین سلامت دهان و دندان را به خطر می اندازد و باعث کم آبی بدن می شود، این کم آبی باعث اختلال در تعادل الکترولیت های بدن و افزایش فشار خون می شود. بودن

گوشت قرمز

گوشت قرمز حاوی سدیم بیشتری نسبت به گوشت سفید و غذاهای دریایی است که باعث افزایش فشار خون می شود، بنابراین کارشناسان توصیه می کنند مصرف گوشت قرمز را محدود کنید تا فشار خون کنترل شود و از افزایش آن جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا