سلامت خانواده

فواید شگفت انگیز خوردن سیر با معده خالی

به گزارش خبرآنلاین از ماهیان نیوز، همه شما از خواص سیر اطلاع دارید و می دانید که سیر یکی از مغذی ترین سبزیجات است. از جمله موارد مصرف سیر خام چاشنی در غذاها و ترشیجات است. اما آیا سیر را با معده خالی خورده اید؟ آیا از خواص سیر ناشتا چیزی می دانید؟ بدون شک خوردن سیر با معده خالی فواید زیادی دارد.

سیر یکی از آنتی بیوتیک های طبیعی است که با خوردن آن انسان را از بسیاری از بیماری ها محافظت می کند، اما چرا باید روزه گرفت؟ در صبح که معده شما خالی است، باکتری ها مقاومت کمتری دارند. بنابراین مصرف سیر به عنوان آنتی بیوتیک آنها را از بین می برد و باکتری ها نمی توانند به خوبی از خود دفاع کنند. همچنین مصرف سیر با معده خالی به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی موجود در آن را به راحتی و تا حد امکان جذب کند. سیر سرشار از ویتامین ها و پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، آهن، کلسیم و … است، ارزش غذایی بالای سیر وقتی به صورت خام صبح ها با معده خالی یا ناشتا مصرف شود، بسیاری از مشکلات را حل می کند و یا سلامتی را بهبود می بخشد. در زیر به بررسی برخی از خواص سیر ناشتا می پردازیم.

1. مشکلات معده را حل کنید

خوردن سیر با معده خالی باعث تحریک هضم و اشتها می شود و می تواند استرس را کنترل کند. کنترل استرس ترشح اسید معده ناشی از عصبی بودن را متوقف می کند. با توجه به تجربیات برخی افراد، مصرف سیر خام با معده خالی توانسته است مشکلات عصبی را در آنها درمان کند. سیر نیز یک درمان موثر برای اسهال است.

2. کاهش فشار خون و بیماری های قلبی

مصرف سیر برای افراد مبتلا به فشار خون بالا گزینه خوبی است. مصرف سیر نقش مفیدی در گردش خون دارد و می تواند به خوبی از شما در برابر بیماری های قلبی محافظت کند.

3. آنتی باکتریال

همانطور که گفته شد طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده مشخص شده است که مصرف سیر با معده خالی برابر با عمل یک آنتی بیوتیک طبیعی و بسیار قوی است. این اثر به دلیل مصرف سیر با معده خالی است، زیرا باعث می شود باکتری ها در معرض آن قرار بگیرند و با آن مواجه شوند، در نتیجه باکتری از دفاع خود باز می ایستد و نمی تواند مقاومت کند و می میرد.

4. دفع سموم از بدن

سیر ناشتا بدن را سم زدایی می کند و کرم ها و انگل های بدن را از بین می برد.

5. جلوگیری از بروز بیماری ها

خوردن سیر در صبح با معده خالی می تواند از بروز بیماری هایی مانند دیابت، تیفوس، انواع سرطان ها و افسردگی جلوگیری کند.

6. از بین بردن بیماری های تنفسی

سیر بیماری های حاد و مزمن تنفسی را درمان می کند. از جمله بیماری های قابل درمان با سیر می توان به آسم، سرماخوردگی، سیاه سرفه، برونشیت، احتقان ریه، ذات الریه و سل اشاره کرد.

7. از بین بردن ریزش مو

یکی دیگر از خواص سیر ناشتا این است که گردش خون در بدن و پوست سر را بهبود می بخشد. با افزایش گردش خون در پوست سر، فولیکول های مو تقویت شده و این امر از ریزش مو جلوگیری می کند.

8. رفع جوش و آکنه

اگر یک حبه سیر خام را صبح ناشتا مصرف کنید، به دلیل وجود آلیسین فراوان در سیر که دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است، می تواند کبد را پاکسازی کرده و عملکرد کبد را بهبود بخشد. در نتیجه داشتن کبد سالم می توانید پوستی سالم داشته باشید و از جوش و آکنه دوری کنید.

9. برای بارداری مفید است

ضرورت مصرف اسید فولیک در دوران بارداری در علم پزشکی به اثبات رسیده است. مصرف سیر خام با معده خالی در دوران بارداری به دلیل داشتن اسید فولیک بالا از نقص سیستم عصبی جنین جلوگیری می کند. همچنین سیر خام ناشتا به دلیل خاصیت ضدعفونی و ضدالتهابی از زنان باردار در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت می کند.

یکی دیگر از خواص سیر ناشتا در زنان باردار کاهش فشار خون است. به خاطر داشته باشید که مصرف سیر خام با معده خالی ممکن است باعث سوزش سر دل، واکنش های آلرژیک و معده درد در زنان باردار شود. همچنین در سه ماهه آخر بارداری، مصرف سیر خام کیفیت شیر ​​مادر را پایین می آورد.

10. کاهش وزن و لاغری

مصرف سیر اول صبح با معده خالی باعث کاهش اشتها و رفع پرخوری در طول روز می شود. همچنین مصرف سیر خام با معده خالی باعث افزایش ترشح اپی نفرین که یک انتقال دهنده عصبی است و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. خوردن یک حبه سیر خام در صبح از تجزیه چربی های ذخیره شده در بدن جلوگیری می کند.

11. درمان روماتیسم و ​​آرتریت

گفتیم سیر خاصیت ضدالتهابی دارد. این به دلیل وجود چهار ترکیب مختلف گوگردی در سیر است. با توجه به این ویژگی، یکی از خواص سیر ناشتا، درمان روماتیسم، آرتروز و واریس است. خوردن سیر خام با معده خالی می تواند به طور موثری سنگ کلیه و کیسه صفرا را از بین ببرد.

13. عملکرد مثانه را بهبود می بخشد

خوردن سیر با معده خالی مجاری ادراری و عفونت های واژن و مثانه را ضد عفونی می کند.

قبل از مصرف سیر، وضعیت سلامتی خود را بررسی کنید. اگر از جمله افرادی هستید که به سیر حساسیت دارید، از مصرف سیر به صورت خام خودداری کنید و اگر مصرف سیر باعث سردرد شدید، جوش در صورت و افزایش دمای بدن می شود، بلافاصله مصرف سیر را قطع کنید. همچنین نتایج برخی مطالعات حاکی از آن است که مصرف سیر در افراد مبتلا به ایدز عوارضی را به دنبال دارد.

233236

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا