اخبار سلامت

ایران به دانش فنی تولید پانسمان بیماران پروانه ای دست یافت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، کارشناسان شرکت دانش بنیان بیوپلیمر تابا (TRITA) به عنوان اولین تولید کننده پانسمان های پیشرفته ترمیم زخم در ایران، پس از اعمال تحریم ها علیه ایران و عدم وجود پانسمان برای بیماران مبتلا به پروانه (EB) با تکیه بر دانش و تحقیقات خود به فرمولاسیون پانسمان ماپیلکس سوئد مطابق با دستورالعمل های جهانی توصیه شده برای پانسمان های ویژه این بیماران دست یافتند و با هدف کمک و بهبود بخشیدن به این محصول سعی در بومی سازی این محصول دارند. سلامت این بیماران حساس و آسیب پذیر کشورمان در مقیاس نیمه صنعتی.

میشم فرج الهی; رئیس مرکز مدیریت طرح های بزرگ و پیش برنده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری درباره این طرح گفت: بر اساس دستورالعمل جهانی مراقبت از زخم بیماران، یکی از اقدامات اولیه برای درمان هر نوع زخمی استفاده از پانسمان مناسب برای آن زخم است و این در مورد بیماران EB (پروانه ای) نیز صدق می کند، زیرا زخم ناشی از این بیماری یکی از زخم های مزمن و مبتلایان به آن است. نیاز به استفاده از پانسمان های فوم مخصوص دارند که باعث آسیب بیشتر به تاول ها و پوست بسیار حساس آنها می شود. نکن

وی افزود: مناسب ترین پانسمان برای بیماران EB پانسمان ماپیلکس است که به دلیل استفاده از تکنولوژی safetac به زخم بیماران پروانه ای نمی چسبد و به راحتی قابل تعویض است و تا سه روز نیاز به تعویض ندارد. ” در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های ظالمانه امکان تهیه پانسمان Mepilex برای بیماران وجود نداشت و نبود پانسمان جایگزین مناسب در بازار باعث مرگ تعدادی از کودکان مبتلا به EB شد.

فرج الهی ادامه داد: شرکت تابا بیوپلیمر (ترتا) به عنوان اولین تولید کننده پانسمان های پیشرفته ترمیم زخم در ایران، پس از اعمال تحریم ها علیه ایران و عدم وجود پانسمان برای بیماران مبتلا به بیماری پاراتیروئید، بر تحقیقات و دانش کارشناسان خود تکیه دارد. و با پتانسیل بالای تیم تحقیقاتی و توسعه آن توانسته به فرمولاسیون پانسمان ماپیلکس سوئد مطابق با دستورالعمل جهانی توصیه شده برای پانسمان های غیر جاذب دست یابد و با هدف کمک و بهبود در تلاش برای بومی سازی این محصول است. سلامت این بیماران حساس و آسیب پذیر کشورمان در مقیاس نیمه صنعتی. پانسمان فوم تاافلکس با جذب عمودی ترشحات و مدیریت رطوبت و اثر بالشتکی آن باعث ضربه و جلوگیری از اصطکاک می شود. این پانسمان به دلیل انعطاف پذیری قابل استفاده در قسمت های مختلف بدن است و محیطی ایده آل برای بهبود زخم فراهم می کند.

به گفته وی، این شرکت دانش بنیان در راستای دستیابی به اهداف ذکر شده در فرآیند اجرایی تولید و تجاری سازی این محصول، موفق به کسب دانش فنی تولید پانسمان مپیلکس با حمایت مرکز مدیریت شرکت ها شده است. پروژه های بزرگ و پوشان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری. ، ساخت اتاق تمیز برای تولید پانسمان بیماران EB، خرید برخی تجهیزات اولیه و اخذ مجوز از آزمایشگاه های همکار غذا و دارو.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا