بهداشت و درمان

جدیت وزارت بهداشت در اجرای سیاست‌های جمعیتی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت در نشستی با موضوع جمعیت جوانان که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به اینکه مشکلات پیری زودرس جمعیت کشور و لزوم پویایی و انعطاف سیاست‌های متناسب با نیاز کشور بر جدیت وزارت بهداشت در اجرای سیاست‌های جمعیتی تاکید کرد.

وی از اقدامات گذشته در حوزه قانون گذاری و پشتکار نمایندگان مجلس در حوزه جوانان جمعیت و حمایت خانواده قدردانی کرد و تصریح کرد: امید است با توجه به نگاه مثبت رئیس جمهور به حوزه سلامت و همچنین موضوع راهبردی جوانان جمعیت، بتوانیم دستاوردهای روشنی در این زمینه داشته باشیم. قابل قبول باشد.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی در خصوص موضوع حمایت از جوانان و خانواده های جمعیتی برگزار شده و نظرات حوزه های مختلف علمی و کارشناسی بررسی شده و وظایف و مأموریت های تخصصی به آنها محول شده است و به زودی گام های موثرتری در این زمینه برداریم. این رشته

در این جلسه امیرحسین بانکی پور رئیس کمیسیون تلفیق حمایت از جوانان و خانواده جمعیت به بررسی تاریخچه مراحل تصویب قانون جوانان جمعیت و دلایل آن پرداخت و تاکید کرد: موضوع جوانان جمعیت به یک چالش بزرگ در کشور تبدیل خواهد شد. آینده و تاکنون بر اساس قانون مصوب مجلس، نهادها و در راس آنها وزارت بهداشت اقدامات موثری را انجام داده اند.

وی یادآور شد: تعامل مجلس و وزارت بهداشت می تواند در اجرای کامل قانون و جبران و تضمین نرخ باروری موثر باشد.

فاطمه محمدبیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با اشاره به ظرفیت های قانون جوان جمعیت و حمایت از خانواده، مواردی مانند طرح پزشک خانواده، کاهش تعداد … تصادفات جاده ای و بازگرداندن نگاه به سالمندان در اثربخشی سیستماتیک قانون بر جوانان جامعه مفید باشد.

زهرا سادات لاجوردی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با اشاره به مسائل فرهنگی و رصد ستاد ملی جوانان، بر عملکرد دستگاه ها در اجرای قانونی جوانان جمعیت تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا