سلامت خانواده

غذاهایی که درد زانو را تسکین می دهند

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زانو درد یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، زانو درد مزمن می تواند ناشی از آن باشد. بورسیتآرتریت یا در برخی موارد آسیب های خاص، البته راه حل هایی وجود دارد که می تواند به تسکین این نوع درد کمک کند. به عنوان مثال مصرف برخی از غذاها در این زمینه موثر است که در زیر به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

هویج

هویج سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است که هر دو ترکیبات ضد التهابی قوی هستند. مصرف این غذا به صورت خام یا پخته دو بار در روز می تواند درد زانو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که خاصیت ضدالتهابی بالایی دارد و مصرف مکرر آن خطر زانو درد را کاهش می دهد، توانایی این ماده غذایی در تسکین درد تقریباً مشابه دارو است. ایبوپروفن است

سرکه سیب

سرکه سیب را می توان به عنوان سس به سالاد یا سایر غذاها اضافه کرد و از فواید آن بهره مند شد. مصرف حداقل دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در طول روز التهاب زانو را کاهش می دهد. همچنین می توانید سرکه سیب را با روغن زیتون مخلوط کرده و حداقل یک بار در روز به مدت یک هفته روی زانوی خود ماساژ دهید.

زنجبیل

زنجبیل حاوی یک ماده فعال به نام جینجرول به عنوان یک ماده ضد التهاب قوی شناخته می شود، می توانید برای کاهش درد زانو به رژیم غذایی خود زنجبیل اضافه کنید یا از روغن زنجبیل برای ماساژ زانو استفاده کنید.

گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و برای تسکین درد زانو عالی است. اگرچه آنها کالری بالایی دارند، اما مصرف منظم آنها میل شما به غذاهای ناسالم را کاهش می دهد، بنابراین به کاهش وزن نیز کمک می کند. این یک راه عالی و موثر برای کاهش فشار روی زانو است.

غلات کامل

مصرف غلات کامل می تواند التهاب زانو را کاهش دهد، به خصوص اگر این درد ناشی از ورزش باشد، بنابراین توصیه می شود بلغور جو دوسر، برنج قهوه ای، کینوا و نان های سبوس دار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی های اشباع نشده است که برای بدن بسیار مفید است، نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف این ماده غذایی باعث کاهش التهاب و تسکین درد زانو می شود.

فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، این نوع ویتامین برای تولید کلاژن نیز بسیار ضروری است، کلاژن نیز با کریستال های کلسیم در استخوان مخلوط می شود و ساختار سختی ایجاد می کند، بنابراین مصرف فلفل قرمز از عملکرد رباط ها، تاندون ها و تاندون ها پشتیبانی می کند. غضروف و درد زانو را تسکین می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا