اخبار سلامت

کاهش 2.3 درصدی “سقط درمانی”/ شکایت از “دندان پزشکان” در صدر قرار دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، عباس مسجدی; رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در ابتدای تشکیل سازمان پزشکی قانونی 50 مرکز برای ارائه خدمات داشتیم و اکنون 470 مرکز داریم.

وی افزود: امروز در آمریکا کیت مورد استفاده در آزمایشگاه های ژنتیک و پزشکی قانونی 27 جایگاه است، در ایران کیتی که در سازمان پزشکی قانونی استفاده می کنیم 28 جایگاه است.

مسجدی گفت: تعداد آزمایشگاه های ژنتیک 10 مورد بوده است و یک آزمایشگاه مرکزی در سازمان ایجاد شده که در مجموع 11 آزمایشگاه ژنتیک دارد و تاکنون 59 هزار پروفایل ژنتیکی در این مراکز به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: زمان پاسخگویی برای کالبد شکافی در سال 72 حدود 180 روز بود که اکنون این زمان به 64 روز رسیده است.

وی ادامه داد: در سال 72 150 پزشک و در حال حاضر 894 پزشک در سازمان پزشکی قانونی داریم.

مسجدی با اشاره به آمار مربوط به مسمومیت با گاز CO خاطرنشان کرد: در سال 1401 460 مورد مسمومیت و امسال 405 مورد ثبت شده است که از این تعداد 181 مورد فقط در فصل پاییز ثبت شده است.

وی به آمار مربوط به غرق شدگی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 871 مورد غرق شدگی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

مسجدی همچنین به آمار مربوط به سقط جنین اشاره کرد و گفت: در سال 1401 حدود 8 هزار و 277 پرونده سقط درمانی تشکیل شد که امسال این رقم به 8 هزار و 511 مورد رسیده است که به معنای 3.5 درصد از این موارد است. افزایش یافته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: از تعداد پرونده های تشکیل شده برای سقط جنین در سال گذشته، 6 هزار و 699 پروانه سقط صادر شده و امسال این تعداد به 6 هزار و 543 مورد رسیده است که به این معناست که 2.3 مورد کاهش داشته است. .

وی بیشترین شکایت مردم از پزشکان را ذکر کرد و گفت: شکایت از خدمات دندانپزشکی، جراحی زیبایی و پلاستیک و خدمات بانوان به ترتیب در راس شکایات مردم قرار دارد.

مسجدی به اتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت: همکاران ما در سازمان پزشکی قانونی تلاش کردند در یک حادثه در کمترین زمان ممکن نتیجه را اعلام کنند، مثلا در حادثه تروریستی کرمان، آتش سوزی مرکز ترک اعتیاد لنگرود و… واژگونی وانت در محور قم – کاشان در کمتر از 24 ساعت بعد نتیجه کالبدشکافی اعلام شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا