سلامت خانواده

کاهش تعداد سیگار به سلامت قلب کمکی نمی کند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو با این حال، همان مطالعه نشان داد که افرادی که فقط تعداد سیگارهای خود را کاهش دادند، هیچ کاهشی در خطر مشاهده نکردند.

دکتر جولز مسنیررئیس تیم تحقیقاتی دانشگاه بارنارد فروخته شد ابر پاریس، فرانسه گفت: “من دوست دارم به بیمارانم بگویم که برای ترک هرگز زود یا دیر نیست، اگرچه هر چه بیمار زودتر ترک کند، بهتر است و خطر قلبی عروقی بیشتر کاهش می یابد.”

سیگار برای مدت طولانی عامل خطر اصلی برای مشکلات قلبی بوده است و بسیاری از بیماران قلبی ممکن است فکر کنند برای ترک آن خیلی دیر شده است.

یک مطالعه جدید که نتایج سلامتی بیش از 32000 فرد مبتلا به بیماری قلبی را طی پنج سال ردیابی کرد، نشان داد که مثل این نیست

حدود سه چهارم سیگاری‌هایی که قبلاً سیگار می‌کشیدند، وقتی پزشک به آنها گفت که به بیماری قلبی مبتلا هستند، تصمیم گرفتند ظرف یک سال پس از اعلام این موضوع، سیگار را ترک کنند.

این مطالعه نشان داد که اگر آنها این کار را انجام دهند، شانس ابتلا به حمله قلبی یا مرگ ناشی از قلب در پنج سال آینده در مقایسه با افرادی که به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند، 44 درصد کاهش می‌یابد.

مسنیر او گفت: «سال اول پس از تشخیص، زمان بسیار مهمی برای ترک سیگار بود. در زمان تشخیص، باید بر اهمیت ترک سیگار و حمایت از بیماران در این چالش تاکید کنیم.»

با این حال، صرفاً کاهش تعداد سیگارهای مصرف شده در روز هیچ تفاوتی در پیامدهای سلامتی نداشت. این بیماران هیچ تغییر قابل توجهی در خطر حمله قلبی یا مرگ نداشتند.

نویسندگان مطالعه تاکید کردند که هنوز هم بهتر است اصلا سیگار نکشید.

در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیدند، خطر حمله قلبی به ازای هر سال اضافه سیگار 8 درصد افزایش می‌یابد و حتی در بین افرادی که سیگار را ترک می‌کنند، این خطر هرگز به اندازه خطر افرادی که سیگار را ترک می‌کنند کاهش نمی‌یابد. آنها هرگز سیگار نکشیده اند.

مسنیر او گفت که ترک سیگار همیشه ایده خوبی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا