سلامت خانواده

روزانه چقدر پروتئین مصرف کنیم؟

به گزارش خبرآنلاین، کارشناسان دریافت حداقل 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز را کافی می دانند، یعنی اگر فردی به طور متوسط ​​68 کیلوگرم وزن دارد، باید روزانه حداقل 54 گرم پروتئین مصرف کند.

به گزارش ایسنا، «ترزا فانگ» متخصص تغذیه و استاد دانشگاه سیمونز می گوید در حال حاضر با این رژیم غذایی معمولی بیش از مقدار مورد نیاز پروتئین دریافت می کنیم.

کارشناسان تاکید می کنند که مصرف بیش از حد پروتئین ممکن است بر کلیه ها فشار بیاورد. این متخصصان می گویند که این به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی، دیابت یا کم آبی مزمن مضر است. زیرا کلیه ها نمی توانند سطوح بالایی از پروتئین را متابولیسم و ​​جذب کنند و این باعث آسیب دائمی می شود. اما با وجود این خطرات، رژیم های غذایی با پروتئین بالا همچنان بسیار محبوب هستند.

شورای بین المللی اطلاعات غذا در سال 2024 یک نظرسنجی از عادات غذایی آمریکایی ها انجام داد که در آن 71 درصد گفتند که می خواهند پروتئین مصرفی خود را افزایش دهند. این رقم در سال 2023 حدود 67 درصد و در سال 2022 تنها 52 درصد بود. یک پنجم از پاسخ دهندگان نیز گفتند که آنها از یک رژیم غذایی با پروتئین بیشتر از یک رژیم گیاهخواری، گیاهخواری مطلق و بدون گلوتن پیروی می کنند.

الیزابت تاپولیتی، متخصص تغذیه از کارولینای شمالی، می‌گوید که یک رژیم غذایی سالم به تعادل بستگی دارد. او می‌گوید ایده اصلی پشت همه رژیم‌های پر پروتئین ترویج سیری و سیری است و در حالی که سیری برای کاهش وزن مفید است، افزایش پروتئین می‌تواند سایر مواد مغذی ضروری مانند فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده را از رژیم غذایی خارج کند. بنابراین این متخصص تغذیه بر رعایت اعتدال در مصرف مواد غذایی تاکید دارد.

به گزارش ایندیپندنت، ورزشکاران، افراد بالای 60 سال و افرادی که از داروهای دیابت خاصی استفاده می کنند ممکن است نیاز به افزایش پروتئین دریافتی خود داشته باشند تا ماهیچه های از دست رفته خود را بازسازی کنند، اما برای کسانی که می خواهند عضله سازی کنند، مصرف پروتئین بیشتر جایگزین آن نمی شود. ورزش کردن

تاپولیتی همچنین تاکید می کند که توانایی بدن برای متابولیسم و ​​جذب پروتئین محدود است، بنابراین اینطور نیست که یک ورزشکار بتواند با مصرف زیاد پروتئین عضله بسازد. بدیهی است تمرینات با وزنه همراه با مصرف پروتئین باعث عضله سازی خواهد شد.

متخصصان تغذیه می گویند مرغ، بوقلمون، ماهی، تخم مرغ، گوشت بدون چربی، حبوبات، آجیل، دانه ها، تخم مرغ و ماست یونانی سرشار از پروتئین هستند. همچنین انتخاب دقیق مکمل ها به افراد کمک می کند تا پروتئین کافی دریافت کنند. با این حال، غذاهای کامل همیشه ترجیح داده می شوند زیرا حاوی سایر مواد مغذی کلیدی هستند.

به طور کلی، افراد باید قبل از شروع هر رژیم غذایی خاصی خوب فکر کنند و با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنند تا او بتواند سابقه پزشکی آنها را برای تعیین الگوی تغذیه ای سالم و مفید ارزیابی کند.

47236

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا