اخبار سلامت

وجود 350 بیمارستان با عمر بالای 25 سال در کشور/ پروانه “بیمارستان گاندی” تمدید نشده بود

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، سعید کریمی امروز در نشست خبری در وزارت بهداشت درباره حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی و وضعیت ایمنی بیمارستان ها اظهار داشت: شهرداری، وزارت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت بهداشت. مسکن و شهرسازی و وزارت کار موظف به رفع خطرات ساختمان های ناایمن هستند. ما 350 بیمارستان داریم که بیش از 25 سال قدمت دارند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت بهداشت با وجود مشکلات ایمنی به این مراکز مجوز می دهد؟ وی افزود: به بیمارستان هایی که نیاز به تعمیر اساسی داشتند مهلت داده بودیم تا بین 6 تا 12 ماه خطر برطرف شود. 200 بیمارستان ایمن سازی و رفع خطر انجام دادند، اما 100 بیمارستان به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی تمدید نشدند و بیمارستان گاندی یکی از آن بیمارستان هایی بود که مجوز آن تمدید نشد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: برای این 100 بیمارستان که پروانه آنها تمدید نشد راه حل های متعددی وجود داشت که یکی از آنها بر اساس قانون پلمپ بود اما این غیرممکن است زیرا با مشکل بیکاری پرسنل مواجه هستیم. و غیره اما راه دیگر این است که به مسئولین بگوییم. بیمارستان باید به مراجع قضایی معرفی شود.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه مسئولان بیمارستان گاندی به مراجع قضایی معرفی شدند؟ وی بیان کرد: دادستانی به این موضوع ورود کرده است; پیش از این تذکراتی به مسئولان داده شد و مهلتی نیز به آنها داده شد و نمی توان گفت که بیمارستان گاندی به دلیل مشکلات مالی نتوانسته خطر را برطرف کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا