سلامت خانواده

4500 میلیارد تومان بابت مطالبات دارو، شیرخشک و ملزومات پزشکی پرداخت شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، در اجرای بند ۲ تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، سازمان هدفمندسازی یارانه ها با ابلاغ و تخصیص برنامه و بودجه یارانه دارو و شیرخشک. اعتبارات طرح دارو یار بر اساس اعلام سازمان های بیمه گر شامل بیمه سلامت، تامین اجتماعی و بیمه درمانی نیروهای مسلح به حساب مشمولان نهایی (داروخانه ها) واریز شد.

پرداخت اعتبارات طرح دروار به سازمان بیمه سلامت از سوی سازمان برای هدفمندی یارانه ها در مجموع 1740 میلیارد تومان بوده که 1.5 میلیارد تومان آن سهم پرداختی به داروخانه ها بوده و این مبالغ بر اساس اسناد وصول تا پایان ماه ژوئن ماه 1403 محاسبه و به حساب داروخانه واریز شده است. همچنین مبلغ 680 میلیارد تومان بابت مطالبات خرداد و تیرماه 1403 شیرخشک بر اساس اسناد واصله محاسبه و پرداخت شده است.

لازم به ذکر است اعتبارات طرح دارو یار پرداختی به سازمان تامین اجتماعی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها بالغ بر 246 میلیارد تومان بوده که از این میزان 2140 میلیارد تومان سهم داروخانه ها بوده است. این پرداخت براساس مدارک دریافتی سازمان هدفمندسازی یارانه ها توسط این سازمان محاسبه و به حساب داروخانه ها واریز شده است.

وی خاطرنشان می کند: مبلغ 2900 میلیارد تومان برای پرداخت اعتبارات طرح دارو یار به مراکز تحت پوشش بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح پرداخت شده است. مابقی مطالبات بر اساس منابع محقق شده، ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه و مستندات ارسالی سازمان های بیمه گر پرداخت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا