سلامت خانواده

فهرست داروهای کشور هر سه ماه یکبار به روز می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نازیلا یوسفی با …تراز شده است با نوآوری های دارویی و مطابق با اولویت های درمانی جامعه به صورت متوازن» به عنوان پیش شرط گسترش فهرست دارویی آن را هدایت منابع بهداشتی به سمت داروهای مقرون به صرفه تر و جلوگیری از گسترش بازارهای غیررسمی و غیرقابل اعتماد دارو در کشور.

وی ادامه داد: بررسی های انجام شده در سازمان غذا و دارو در مسیر ورود داروی جدید به فهرست دارویی کشور تنها نیست. مثبت از مزایای بالینی آن دارو در سیستم دارویی کشور نیز حمایت از ارائه دارو با قیمت مقرون به صرفه در بازار دارویی کشور خواهد بود.

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران همچنین با اشاره به اینکه انتخاب علمی داروهایی که در فهرست دارویی کشور قرار می گیرند، باعث جلوگیری از اتلاف منابع و استفاده بهینه از آنها در نظام سلامت کشور می شود، تصریح کرد: : تدوین و به روز رسانی فهرست دارو کشور از برنامه سوم توسعه مورد توجه سیاستگذاران و قانونگذاران بوده و در برنامه های پنجم، ششم و هفتم توسعه نیز تکرار شده است.

وی گفت: این فهرست پس از انقلاب اسلامی با حدود 500 مولکول دارویی در نظام نوین دارویی کشور تهیه شد. تراز شده است با کشف داروهای جدید و بهبود فناوری های درمانی، سالانه حدود 20 مولکول دارویی به آن اضافه می شد و اکنون به حدود 1500 مولکول دارویی رسیده است.

یوسفی با تاکید بر اینکه فهرست دارو هر سه ماه یکبار است به روز رسانی کنید و اطلاعات در سایت سازمان غذا و دارو ارائه شده است، خاطرنشان کرد: این روند در دولت جدید طبق الزام قانونی مندرج در برنامه هفتم توسعه دنبال می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا