سلامت خانواده

6 ماه برای جلوگیری از شیوع این بیماری مهلک

به گزارش خبرآنلاین، «تدروس آدهانوم گبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشست خبری گفت: با رهبری دولت ها و همکاری نزدیک بین شرکا، معتقدیم که می توانیم در شش ماه آینده جلوی شیوع این بیماری را بگیریم. ماه.”

به گزارش ایسنا، آفریقا تا به امروز تنها بخش کوچکی از واکسن های مورد نیاز برای کاهش سرعت شیوع این ویروس را دریافت کرده است، به ویژه در کنگو که بیشترین موارد ابتلا را دارد.

آدهانوم در این دیدار همچنین تاکید کرد که اولین محموله واکسن این آژانس تا چند روز آینده به کنگو برسد.

وی گفت: در حالی که در چند هفته اخیر موارد ابتلا به آبله به سرعت در حال افزایش است، مرگ و میر نسبتاً کم بوده است. تدروس همچنین خاطرنشان کرد که ۲۵۸ مورد از آخرین نسخه M-Pax وجود دارد که بیماران را در بروندی، رواندا، کنیا، اوگاندا، سوئد و تایلند شناسایی کرده‌اند.

در اوایل این ماه، سازمان بهداشت جهانی شیوع مداوم M.pox در آفریقا را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد. در ماه می، دانشمندان نسخه جدیدی از این بیماری را در کنگو شناسایی کردند که فکر می‌کنند می‌تواند راحت‌تر منتشر شود.

M.pox که به عنوان آبله میمون نیز شناخته می شود، مربوط به آبله است اما معمولاً علائم خفیف تری از جمله تب، سردرد و بدن درد ایجاد می کند. در موارد شدید، افراد ممکن است دچار زخم‌ها و تاول‌های دردناک در صورت، قفسه سینه و دست‌ها شوند. M.pox معمولاً از طریق تماس نزدیک پوست به پوست پخش می شود.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که حدود 230 هزار واکسن می تواند بلافاصله به کنگو و سایر مناطق ارسال شود. این آژانس همچنین گفت که در حال کار بر روی کمپین های آموزشی برای افزایش آگاهی عمومی در مورد اینکه چگونه می توانند از انتشار M.pox جلوگیری کنند، کار می کند.

ماریا ون کرخوف، مدیر بخش اپیدمی و بیماری های همه گیر سازمان جهانی بهداشت، گفت که این سازمان در حال تلاش برای تسریع دسترسی به واکسن برای کشورهای آسیب دیده است.

در همین حال، دانشمندان قبلاً متذکر شده‌اند که بدون درک بهتر از چگونگی انتشار آبله در آفریقا، ممکن است دانستن بهترین روش استفاده از واکسن‌ها دشوار باشد.

رئیس مرکز آفریقایی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اخیراً گفت که این قاره امیدوار است که حدود 380000 دوز واکسن M-Pax دریافت کند که توسط اهداکنندگان از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا متعهد شده است. با این حال، این کمتر از 15 درصد از دوزهایی است که مقامات می گویند برای پایان دادن به شیوع M. Pox در کنگو لازم است.

در همین حال، سازمان بهداشت جهانی یک طرح آمادگی استراتژیک و واکنش جهانی را با هدف جلوگیری از گسترش انتقال بیماری از فرد به فرد از طریق تلاش های هماهنگ جهانی، منطقه ای و ملی راه اندازی کرده است.

این اقدام پس از آن اجرا شد که تدروس آدهانوم گبریسوس در 14 آگوست وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را با نگرانی بین‌المللی اعلام کرد.

این طرح 135 میلیون دلاری یک دوره 6 ماهه تا فوریه 2025 را پوشش می دهد تا پاسخ سازمان جهانی بهداشت، کشورهای عضو، شرکای خود از جمله مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آفریقا (CDC آفریقا)، جوامع و محققان و ارائه سایرین را تامین کند.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا