اخبار سلامت

واردات 6 میلیون دوز واکسن “روتاویروس” و “پنوموکوک” از هند

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس؛ حسین فرشیدی; معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به برنامه واکسیناسیون واکسن های پنوموکوک و روتاویروس گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویروس وارد برنامه کشوری واکسیناسیون شده است و به محض ورود این واکسن ها وارد مرحله عملیاتی و شروع می شویم. واکسیناسیون از یکی از استان های جنوبی این واکسیناسیون برای کودکان زیر دو سال در سراسر کشور انجام می شود.

واردات حدود 6 میلیون دوز واکسن روتاویروس و پنوموکوک از هند

همچنین شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز اظهار داشت: قرارداد خرید ۶ میلیون واکسن از شرکت‌های هندی شامل ۳ میلیون دوز روتاویروس و ۳ میلیون دوز پنوموکوک منعقد شده است. تولید داخلی این واکسن ها در مرحله بعدی انجام می شود.

وی با بیان اینکه این واکسن ها دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی ایران و کشور صادرکننده است، تصریح کرد: با تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه 1500 کودک در کشور و در مورد روتاویروس 10000 کودک پیشگیری شده است. بستری شدن نوزادان و کودکان در بیمارستان کاهش یافته است. خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، برنامه سال آینده وزارت بهداشت را حذف هپاتیت C عنوان کرد و گفت: کیت های تشخیصی هپاتیت C نیز در کشور موجود است و داروی کافی برای آن وجود دارد. این بیماران و از سال آینده آن را برطرف خواهند کرد. ما این بیماری را انجام خواهیم داد.

ایران موفق شد ویروس فلج اطفال را به طور کامل از بین ببرد

وی افزود: ایران موفق به حذف کامل ویروس فلج اطفال شده است اما دو کشور پاکستان و افغانستان در زمینه فلج اطفال وضعیت خوبی ندارند و به همین دلیل در نیمه جنوبی کشور واکسیناسیون فلج اطفال را تکرار کرده ایم. برای جلوگیری از اپیدمی

وی گفت: در زمینه سرخک گواهی حذف یک ساله را تمدید کردیم.

کاهش 10 درصدی ابتلا به آنفلوآنزا در کشور

آرشی ادامه داد: امسال اولین پیک آنفلوآنزا در آذرماه اتفاق افتاد که 20 درصد موارد سرپایی را به خود اختصاص داد. پیک دوم در بهمن ماه بوده و 15 درصد افزایش داشته و اکنون به حدود 10 درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: اکنون در شیب نزولی قله آنفلوآنزا قرار داریم و در مورد کرونا کمتر از 2 درصد مبتلایان به این بیماری تشخیص داده می شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا