سلامت خانواده

نتایج جدید کارشناسان در مورد آلزایمر

به گزارش آنلاین، اکنون تیمی از کارشناسان بین المللی دریافته اند که «سن»، «جنسیت»، «ریتم نامنظم قلب» و «سطح فعالیت روزانه» مطمئن ترین پیش بینی کننده ها در زمینه زوال شناختی در بیماران آلزایمر هستند.

ایسنا در خبری نوشت: در این مطالعه، کارشناسان گروهی متشکل از 500 بیمار مبتلا به آلزایمر را به مدت دو سال تحت نظر قرار دادند و اطلاعاتی را برای چندین عامل جمعیت شناختی، سلامتی و عملکردی از جمله تجربه درد، افسردگی و علائم عصب روانی ثبت کردند.

زوال در توانایی های شناختی برای همه شرکت کنندگان معنی دار بود. محققان پیری، زن بودن، مواجهه با مشکلات در انجام فعالیت های روزمره و سابقه فیبریلاسیون دهلیزی (مشکلات مربوط به نامنظم شدن ریتم قلب) را از عوامل اصلی تاثیرگذار در کاهش توانایی شناختی این بیماران عنوان کرده اند.

کارشناسان در مقاله خود نوشتند: با در نظر گرفتن ترکیبی از متغیرهای جمعیت شناختی، فیزیکی و عملکردی، زوال شناختی در بیماران حتی در مراحل اولیه بیماری آلزایمر به بهترین وجه پیش بینی شد.

کارشناسان می گویند با توجه به عواملی مانند دموگرافیک، سابقه پزشکی فرد و معیارهای فعالیت روزانه وی، می توان میزان زوال شناختی ناشی از آلزایمر را به خوبی پیش بینی کرد.

به گزارش یورونیوز، تحقیقات جدید توانایی پزشکان را در پیش بینی چگونگی پیشرفت آلزایمر افزایش داده است. به عنوان مثال، یک تکنیک اخیراً توسعه یافته از اسکن مغز و نشانگرهای زیستی مختلف برای پیش‌بینی مراحل زوال شناختی در پنج سال آینده استفاده می‌کند.

این متخصصان در بخش جمع‌بندی مقاله خود اظهار داشتند: این یافته‌ها اهمیت اتخاذ رویکرد درمانی جامع را در تشخیص و درمان مراحل اولیه بیماری آلزایمر با در نظر گرفتن متغیرهای سلامتی بیمار و مراقب نشان می‌دهد.

آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است که ده ها میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. به گفته محققان، از آنجایی که با افزایش سن جمعیت، تعداد مبتلایان در حال افزایش است، تحقیقاتی مانند این می‌تواند به درمان‌ها و مراقبت‌های بهتر کمک کند، زیرا این فقط بیماران نیستند که تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

به گفته متخصصان، با کاهش توانایی‌های شناختی بیماران، بار بر دوش مراقبان افزایش می‌یابد و کسانی که در زندگی روزمره از آنها پرستاری می‌کنند باید در ارزیابی گزینه‌های درمانی و پیشرفت بیماری مورد توجه قرار گیرند.

برای افرادی که به هر دلیلی اعم از ژنتیک یا سبک زندگی ناسالم از این اختلال عصبی پیشرونده رنج می برند، یک نکته مهم و حیاتی در روند مدیریت بیماری وجود دارد و آن نقش بسیار مهم افرادی است که از این بیماران مراقبت می کنند. . لازم به ذکر است که خانواده و نزدیکان مبتلایان به زوال عقل و آلزایمر نیز تحت تاثیر پیشرفت مرحله به مرحله این بیماری قرار دارند. افرادی که با این بیماران در ارتباط هستند، علاوه بر اینکه رنج می برند که عزیزانشان هر روز بخشی از توانایی های خود را از دست می دهند و نیاز به مراقبت دارند، باید به این بیماران در حفظ عملکرد و توانایی های خود تا حد امکان کمک کنند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا