سلامت خانواده

تحویل دارو درب به درب با تمرکز بر داروخانه ها / موارد تخلف پلتفرم های متعدد فروش دارو

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی در همایش انجمن علمی داروسازان اظهار کرد: لغو شرط داروساز بودن. موسس به داروخانه طی دو سال اخیر از سوی هیئت عمومی دادگاه ابلاغ شده است که در قانون اساسی در نامه جدید آمده است افرادی که مدرک دانشگاهی ندارند نمی توانند مجوز بگیرند و افراد دارای تحصیلات غیر مرتبط باید امتیاز لازم را کسب کنند. تاسیس یک داروخانه در تهران امتیاز زیادی می خواهد و شاید حتی داروسازها هم بعد از سال ها مجوز داروخانه بگیرند چه برسد به غیر داروسازان.

وی افزود: معتقدیم برای راه اندازی داروخانه باید سیستم ترازسازی دنبال شود. در خصوص اساسنامه سازمان غذا و دارو نیز از ابتدای دولت سیزدهم پیشنهادی به حوزه وزارتی داده ایم اما ابلاغ این اساسنامه به هیات دولت صلاح ندانست. این واگذاری از سال 1388 تاکنون بوده اما ابلاغ نشده است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: حق فنی داروخانه ها در بسیاری از کشورها وجود دارد، با پیگیری هایی که در قانون بودجه سال 1401 انجام شد، در قانون بودجه سال 1402 به فراموشی سپرده شد و در سال 1403 دوباره برقرار شد و اگر در قانون برنامه پنج ساله هفتم دیده نشد، با مشکل مواجه هستیم، اما با تلاش سازمان غذا و دارو، انجمن داروسازان و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این برنامه دیده شد و وارد شد. به قانون برنامه پنج ساله هفتم وارد شده و امید است این قانون به یک قانون دائمی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه تحویل دارو درب منزل باید با محوریت داروخانه ها باشد و بسترها فقط در حوزه تحویل دارو فعالیت کنند، گفت: در دستگاه قضایی پرونده هایی در خصوص فروش اینترنتی دارو در بسترهای مختلف داریم که تخلف می کنند و به صورت اینترنتی انجام می دهند. فروش. که فعالیت آنها به صورت فروش اینترنتی نیست و به صورت ارسال و تحویل با کمک پلتفرم ها با کمک داروخانه ها می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا