سلامت خانواده

مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی برای دارو

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدمحمدرضا ظفرقندی در بیست و یکمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران که در هتل المپیک تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به نظام دارویی، نظام ژنریک، قیمت گذاری، نوسازی صنعتی و تعامل بین بیمه و رشته داروسازی. اصلی ترین مورد در حوزه پزشکی کمبود نقدینگی در صنایع به دلیل چرخه مالی نامناسب از سوی دولت، بیمه ها و دانشگاه ها است.

وی با بیان اینکه نیازمند نظارت بسیار خوب بر حوزه دارو در کشور هستیم، تصریح کرد: برای جلوگیری از کمبود دارو در سازمان غذا و دارو باید نظارت بسیار خوبی داشته باشیم و به فکر تامین مواد اولیه و مواد اولیه باشیم. نیازهای صنعت قبل از کمبود

وزیر بهداشت تصریح کرد: شاخص های حکمرانی خوب در حوزه بهداشت و درمان شامل وجود چشم انداز راهبردی، شفافیت، عدالت و دسترسی عادلانه، پاسخگویی، مشارکت ذینفعان و صاحبان فرآیندها و کارآمدی است. وجود دارد

ظفرکندی تصریح کرد: در حوزه پزشکی همدلی و همگرایی بسیار خوبی در زنجیره دارویی از دانشگاه و صنعت تا داروسازی وجود دارد و وزارت بهداشت نیز موظف به هماهنگی است، باید در همه زمینه های پزشکی به یکدیگر کمک کنیم. تولید و توزیع. به طوری که مشکلی برای دسترسی به دارو و قیمت گذاری وجود ندارد، اگر قیمت گذاری نتواند نقدینگی صنایع را تامین کند، با مشکل مواجه می شویم و به مردم آسیب می زند.

وی با بیان اینکه حوزه پزشکی دارای گلوگاه هایی است که موجب اخلال و فساد می شود و این گلوگاه در همه جای دنیا وجود دارد، تاکید کرد: باید تلاش کنیم این گلوگاه ها را شناسایی کرده و گلوگاه های مفاسد را از زنجیره برداریم تا کرامت مردم حفظ شود. و جامعه داروسازی و ما چاره ای جز همکاری نداریم.

وزیر بهداشت با اشاره به جلسات متعدد با رئیس جمهور و معاون اول وی برای حل مشکلات دارویی به ویژه نقدینگی و تامین ارز، یادآور شد: کشور با مشکلاتی مواجه است، اما حوزه دارو نیازمند توجه ویژه است، در این میان مجوز خروج از کشور صادر شده است. سهمی از صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات مواد مخدر برداشت شد.

ظفرکندی افزود: تعرفه گمرکی از مدت ها قبل با مشکل مواجه بود. سه روز پیش مقرر شد عوارض گمرکی با تعرفه یک درصدی اعلام شود. این موضوع حل شد و از سوی دیگر 5 هزار میلیارد تومان برای تامین نقدینگی حوزه دارویی اختصاص یافت. اولین قدم این است که مشکلات پزشکی را تا حدودی حل کنیم و مردم به جز درد بیماری دچار رنج دیگری نشوند.

وی داروسازی را یکی از نیازها و ضروریات زندگی مردم دانست و گفت: اگر بتوانیم نیازهای مردم را تامین کنیم فرصت و موهبتی است که برای همه مردم پیش نمی آید، زمانی که بیمار نیاز به انسولین یا نیاز دارد. وارفارین که اکنون با کمبود مواجه است و نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد، آسیب زیادی می بیند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف ما در حوزه دارویی فقط تولید علم نیست، گفت: حوزه دارو بر اساس آمار، عملکرد پارک های علم و فناوری و رشد دانش بنیان ها در حوزه علم است. ، تحقیق محصول و تولید محور از نظر کمی و کیفی عملکرد بسیار خوبی داشته و در حوزه علمی و بهداشتی سرآمد است.

وی از زکریای رازی به عنوان یکی از مشهورترین و مبتکران طب، علم و طب در جهان یاد کرد و گفت: این گونه اکتشافات و اختراعاتی که زکریای رازی در آن دوره داشته تنها توسط افراد نابغه انجام شده است و نام و آثار این دانشمند خواهد بود. برای همیشه باشد در تاریخ ماندگار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا