اخبار سلامت

تصادفات از عمده ترین علل جراحی های فک و صورت در ایران/ لزوم توزیع متناسب جراحان فک و صورت

غلامرضا شیرانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، درباره شایع ترین علل جراحی فک در ایران اظهار داشت: یکی از مسائل عمده ای که در کشور ما منجر به جراحی فک و صورت می شود تصادفات است که متاسفانه آمار قابل توجهی در کشورمان بوده و باعث تروما (آسیب)، ضربه و شکستگی در ناحیه فک و صورت می شود.

وی افزود: یکی دیگر از علل شایع انجام این جراحی ها تومور، کیست و مشکلات مادرزادی در ناحیه فک و صورت مانند جلو یا پشت فک، شکاف کام و لب است.

شیرانی ادامه داد: اکنون صنعت تصویربرداری و دیجیتال وارد عرصه پزشکی شده است که بخشی از آن در جراحی های دهان، فک و صورت استفاده می شود، به عنوان مثال آنالیز اولیه بیمار و تشخیص مشکل و ارزیابی درمان انجام می شود. به صورت مجازی انجام می شود و می تواند بر روی بیمار انجام شود. در اتاق عمل؛ این باعث می شود دقت درمان بسیار بالاتر و نتیجه درمان ملموس تر شود. درمان هایی که در کشور انجام می شود مبتنی بر فناوری های به روز و پیشرفته است و اگر درمان به درستی و به موقع انجام شود، عوارض بعد از جراحی نیز کاهش می یابد.

در ایران 550 جراح فک و صورت وجود دارد

رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران با بیان اینکه حدود 550 جراح دهان و صورت در ایران وجود دارد، تصریح کرد: حدود 160 رزیدنت (دانشجوی متخصص) نیز مشغول به تحصیل هستند.

لزوم افزایش طول عمر جراحان فک و صورت در مناطق محروم

وی خاطرنشان کرد: راه حل این است که وزارت بهداشت برای جراحان فک و صورت جاذبه ها، امکانات و امکانات رفاهی ایجاد کند تا طول عمر آنها را در مناطق کم برخوردار افزایش دهد. رفاه همکاران در مناطق محروم نیز باید افزایش یابد تا طول عمر آنها در این مناطق نیز افزایش یابد.

شیرانی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران از 10 تا 13 بهمن ماه امسال، خاطرنشان کرد: این کنگره با هدف معرفی آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه های جراحی فک و صورت و علمی برگزار می شود. ترفیع همکاران در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا