اخبار سلامت

تأثیر 40 درصدی تغذیه بر رشد قدی کودکان/ بهترین غذاها برای افزایش قد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، احمد اسماعیل زاده با بیان اینکه برای افزایش قد کودکان مصرف مواد مغذی و ویتامین دار ضروری و مهم برای رشد استخوان و افزایش قد توصیه می شود، اظهار داشت: افزایش قد در کودکان ضروری است. نتیجه رشد اسکلتی و استخوانی است. و مصرف روزانه شیر می تواند تا حد زیادی به افزایش تراکم استخوان کمک کند و تغذیه دوران کودکی ممکن است 20 تا 40 درصد قد فرد را تعیین کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه پروتئین یکی از بهترین مواد مغذی برای افزایش قد در کودکان است، خاطرنشان کرد: مهم ترین مواد مغذی برای ساخت بدن کودک و همچنین کمک به افزایش قد است، زیرا به ساخت بدن کمک می کند. بافت ها و تحریک هورمون های رشد. پروتئین یکی از مهم ترین مواد مغذی برای سلامت ماهیچه ها، استخوان ها، پوست، بافت ها و همه اندام های بدن است، زیرا از دست دادن آن باعث بسیاری از مشکلات سلامتی مانند رشد غیرطبیعی بدن کودک می شود.

اسماعیل زاده افزود: شیر و ماست از بهترین مواد غذایی حاوی پروتئین و سایر مواد مغذی و افزایش قد هستند. به نظر می رسد مصرف لبنیات مانند پنیر، ماست و شیر (3 تا 4 وعده در روز) در دستیابی به پتانسیل رشد در کودکان و نوجوانان نقش داشته باشد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: فیزیولوژی مصرف شیر و لبنیات را در دوران کودکی توجیه می کند، زیرا منبع خوبی برای تامین انرژی، درشت مغذی ها و ریزمغذی ها (پروتئین، فسفر، منیزیم، ویتامین D و بسیاری از آنها هستند. مهمتر از کلسیم) برای رشد و نمو هستند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این مصرف لبنیات باعث افزایش ترشح فاکتور رشد شبه انسولین می شود که به رشد اسکلتی کمک می کند، گفت: لبنیات به جذب کلسیم نیز کمک می کند.

اسماعیل زاده گفت: ویتامین D علاوه بر کلسیم در روند استحکام استخوان و افزایش قد نیز نقش دارد. ویتامین D عامل مهمی در افزایش تراکم و سختی استخوان است و کمبود آن باعث نقص رشد، ضعف عضلانی و کوتاهی استخوان می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا