سلامت خانواده

توصیه های حسین رضازاده به افراد دیابتی

اواخر اسفند سال گذشته بود که خبر بستری شدن حسین رضازاده قهرمان وزنه برداری جهان و المپیک در بیمارستان منتشر شد. وی در عین حال علت بستری شدن خود را اعلام کرد: زشکان تشخیص داد به دلیل عفونت پا به دلیل دیابت برای مداوا در بیمارستان بستری شده ام. انگشت پام را جراحی کردم و آنتی بیوتیک مصرف می کنم.

وی که بیش از ده روز باید در بیمارستان تحت درمان و تحت نظر قرار می گرفت، درباره علت بیماری خود به خبرآنلاین می گوید: به دلیل همین بیماری دیابت نتوانستم قبل از المپیک پکن اعزام شوم و این مشکل با من بود. از آن دوره

رضازاده ادامه می دهد: البته ما سابقه خانوادگی و ارثی داریم، هم پدرم و هم 2 خواهرم این بیماری را داشتند و منشا آن ارثی است.

او درباره دلایل دیگر می گوید: فشار و استرس مسابقات و وزنه ای که می زدیم هم تاثیر داشت. مثلاً به من می گفتند وقتی طلا گرفتی چقدر رکورد می کنی؟ یک نفر احساس فشار و استرس می کرد. کسانی که دیابت دارند باید رژیم غذایی و ورزش خود را رعایت کنند.

وی به بیماران دیابتی توصیه می کند: در مورد تغذیه باید سالم غذا بخوریم و طبق تجویز پزشک یکی از مهم ترین توصیه ها این است که افراد دیابتی روزی نیم ساعت پیاده روی کنند و من خودم روزی یک ساعت پیاده روی می کنم و بلند می کنم. وزنه ها . اگر رعایت کنیم بهتر می شویم و امیدوارم همه بیماران شفا پیدا کنند.

۴۷۴۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا